yvonne-en-dennis.reismee.nl

Stedentrip Barcelona.

Vanmorgen vroeg vertrokken naar vliegveld Eindhoven, want daar zouden we om een uur of 9 vliegen naar Girona, en van daaruit naar Barcelona. rond 11 uur kwamen we aan in girona, daar de bus gepakt naar Barcelona om vanuit het busstation weer onze weg te vervolgen naar ons hotel in het centrum van Barcelona. We konden gelijk de kamer in dus dat was wel prettig, en gelijk naar buiten gegaan om Barcelona te verkennen. Een stukje over de Ramblas gelopen, en wat winkeltjes bekeken. Onwijs veel winkels, echt heel veel schoenenwinkels voornamelijk. Op de ramblas levende kunstwerken, mensen uitgedost in allerlei creaties van apen, tot mensen zonder hoofd tot draken van alles wat. Toen wat gelopen over de broquoria market met allerlei soorten fruit, groenten en allerlei eten wat je maar kunt bedenken. uiteindelijk gingen we einde van de middag terug naar het hotel en we waren allebei helemaal gebroken van de weinige nachtrust die we hadden gehad de dag ervoor.Vroeg in slaap gevallen.

De dag erop fris en fruitig weer de stad gaan verkennen, maar eerst wat broodjes en lekkere cervelaat gehaald bij een bakker en slager om ons ontbijtje te nuttigen. Toen lekker de hele dag geshopt in de vele winkels, en sávonds een restaurantje gezocht...eentje gevonden aan de straatkant met onwijs goor eten, frietjes super vet en slap en een stukje biefstuk wat smaaktte als een schoenzool. De helft laten staan en daarna nog honger hebben...toen maar een terrasje gaan pakken op de Ramblas, maar we werden de hele tijd lastig gevallen door jongens die ons hasj en andere middelen wilden verkopen dus toen zijn we maar terug gelopen.

Deze ochtend vroeg op want we gingen Parc guell verkennen, we waren er naartoe gelopen in een uurtje. Daar onze ogen uitgekeken wat een mooi park!!! En het was ook super weer... Daar een uurtje of 2 rond gekeken en we waren er ook al rond 8 uur s'morgens dus toen was de grote drukte er nog niet. In het park zelf een super uitzicht over de stad heen...Vanuit het park, daar in de buurt wat bekeken. En sávonds bij een thais restaurant gegeten erg goed restaurant wel prijzig!!

De vierde dag alweer, vandaag via de ramblas naar het haventje en naar het strand gegaan. Er was ook een kermis en we hebben ons goed vermaakt. Daarna naar Camp nau gegaan het voetbal stadion van Barcelona. Daar een hele stadion tour gedaan, was leuk!! Mooi groot stadion met een museum erbij en natuurlijk een grote fanshop.Sávonds een mac donalds gegeten, lekker romantisch...

Laatste dag alweer en natuurlijk mocht dan het symbool van Barcelona de Sagrada Familia niet ontbreken. Daar al voor openingstijd heen gegaan en gelijk met de lift naar boven in een van de torentjes, waanzinnig uitzicht. erg mooie details in de kerk waar ze al bijna 150 jaar aan aan het bouwen zijn. Verder waren we eigenlijk al binnen een half uurtje de kerk uit. Was kleiner dan ik verwacht had. Toen vandaaruit naar het oude ziekenhuis vlakbij de Sagrada Familia, wat heel mooi was en ook op de werelderfgoedlijst van Unesco staat. Daar wat rond gekeken. En onze laatste dag was bezienswaardigeheden bekeken en rustig aan gedaan, want de aankomende nacht moesten we om 3 uur snachts al op worden gehaald door de taxi om naar de bushalte te gaan en naar het vliegveld waar we om 6 uur s'morgens al moesten vliegen, was eigenlijk geen doen. Maar was weer een super weekje Barcelona!!