yvonne-en-dennis.reismee.nl

Wallaman Falls, Townsville en Magnetic Island

Vrijdag de 13e

Vanmorgen weer hetzelfde riedeltje, alles opbergen, vuil weg, het water lozen en de slang opbergen, route instellen, zelf opfrissen, aankleden en daar gaan we weer met de camper. Het is hard werken een camper en valt best vies tegen, ook alles wassen om de zoveel dagen, het bed elke dag opbouwen en afbreken, de afwas, tanken, wc schoonmaken, boodschappen halen Pff eigenlijk gaat er veel tijd van de dag af door al die dingen bij elkaar. Maar na alles geregeld te hebben (1,5 uur verder) gaan we richting de Wallaman Falls. Dit is de hoogste waterval van heel Australië alleen de weg ernaartoe is slopend voor onze camper. Een slinger bergweg van jewelste met afgronden waar je U tegen zegt, Pff als dat maar goed komt. Na 18 km slingeren waar we zo ongeveer 00:45 uur over doen komen we aan bij de parkeerplaatsen van de Wallaman Falls. We zien een enorm hoge prachtige waterval en wederom staan er maar 3 mensen en verder is het rustig, je hebt een soort inlet of lookout zoals ze dat hier in Australië noemen vanwaar je het beste uitzicht hebt over de bezienswaardigheden zoals deze waterval. Nu besluiten we om de track van 2.3 km naar beneden te lopen, maar halverwege beseffen we dat het te lang gaat duren omdat we anders in tijdnood komen met Townsville besluiten we terug naar boven te lopen. En dat is zwaar, enorm zwaar met 33 graden en een steile weg naar boven.

Dus na wat sjokken komen we boven en rusten uit bij de camper, nu weer de 18 km slinger bergweg naar beneden. Dan eindigen we einde van de dag in Townsville.

14-9-2019

Vandaag vroeg uit de veren want we moeten de ferry halen die naar Magnetic Island gaat, een retour voor twee personen kost $68 best weer prijzig dus maar ja willen er toch graag heen. Dus eenmaal daar wat maar 25 minuutjes varen was hebben we een 4WD oftewel de meest gare bak van Magnetic Island gehuurd en koste nog $100 ook. Maar ja we wilden alles zien dus maar de gare bak bij de Australische tokkie van Magnetic Island gehuurd. Eerst gingen we naar Geoffrey Bay waar Rock Wallabies zaten, ach wat schattig ze aten gewoon uit onze handen. Zijn kleine Wallabies die tussen de rotsen leven. Daarna met onze botsauto richting the Forts walk om Koala’s te spotten, dus onze botsbak geparkeerd in de greppel en daarna gaan lopen want dat kon niet anders. Gelijk werden we door een ouder koppel gewezen op een baby koala met moeder in een eucalyptus boom een stukje verder. Te schattig gewoon maar ze zijn overdag suf en liggen alleen maar te slapen, dus wij veder lopen wat zeker geen vervelende wandeling was en best mooi. Iets verderop zat er nog eentje die lag helemaal ineengekrompen in de boom. De fortswalk helemaal naar boven gelopen want daar heb je bunkers met uitzicht over het eiland en wat verscholen stranden. Hierna besluiten we te gaan snorkelen bij ‘Arthur’s bay’ wat best spectaculair was en heel veel gekleurde vissen met best wat koraal.

De stranden die we tot nu toe gezien hebben in Australië zijn bijna allemaal verlaten en prachtig. Na wat gesnorkeld, gedroned en gezond te hebben besluiten we de rest van het eiland in onze gare bak te bekijken. Rammelend en schuddend verkennen we nog de boulevard van Magnetic en nog wat meer op het eiland, we hadden alles best kunnen lopen zo klein is het. Zonde van het geld maar ja YOLO, om 16:30 uur onze roestbak met deuken maar terug gebracht naar de eigenaar en die vroeg nog of we hem vol hadden getankt. Wat een mafkees hij heeft al heel veel aan ons verdient en meer dan 10 km hebben we zeker niet gereden. Gelukkig brengt hij ons nog wel naar de ferry om terug te keren naar Townsville. Daar eenmaal aangekomen hebben we bij de Burger King van Australië gegeten, ‘Hungry Jack’.

Jacolien

Geweldig met die oude gare auto haha :-)