yvonne-en-dennis.reismee.nl

Anglesea en Great Ocean Road

Vrijdag 4 oktober

Heel vroeg hebben we de taxi om 05:30 uur om precies te zijn richting het vliegveld van Sydney. De vlucht gaat goed en iets vertraagd en rond 10:00 uur zijn we in Melbourne Avalon waar Vincent (mijn oude collega) ons staat op te wachten.

We rijden met hem naar hun beachhouse in Anglesea waar the Great Ocean Road start. Vincent en Kim hebben daar een gigantisch familie huis vlakbij het strand en wij mogen daar het weekend met hun verblijven. Wat ontzettend leuk is, alleen deze temperatuur zijn wij niet gewend naar 5 weken rond de 30 graden.

Het is hier 14 graden, winderig en bewolkt met af en toe wat regen, niet de meest ideale temperatuur voor een strandhuis maar ja.

Na aankomst bij hun beachhouse gooien we de koffers af en gaan we eerst een warm bakje koffie drinken in een gezellig restaurantje.

Dan lekker uitwaaien aan het strand met de hond en de rest van de dag heerlijk gechilled met Vincent, Kim, Zeb (Kims broer) en de hond bij de open haard.

Zaterdag 5 oktober

Vanmorgen lekker uitgeslapen en rond een uurtje of 11 zijn we de Great Ocean Road route gaan rijden met Vincent en Kim. Kim rijdt ons de hele dag rond en we starten bij Anglesea beach waar je een vuurtoren hebt en een mooi breed strand.

Daarna rijden we naar een golfbaan waar we een super mooi uitzicht hebben over het dorpje beneden en het strand. Daarna rijden we door naar het strand dorpje Lorne waar we omringt worden door enorm veel kaketoes, wat erg leuk is om ze van zo dichtbij te zien. Dan gaan we met 14 graden (wat we niet meer gewend zijn deze kou) op een terrasje zitten. Daarna eten we nog een meat pie wat trouwens ontzettend lekker is en rijden door de prachtige bossen en langs de mooiste baaien richting de twaalf apostelen, London Bridge, grotto en Bay of Islands waar ineens de zon doorbreekt en we een prachtige zonsondergang hebben. De hele dag is het grijs en grauw en op het moment waar we op wachten breekt de zon door, wat een mazzel hebben we toch. De natuurwonderen zoals de twaalf apostelen zijn ontzettend mooi om te zien maar ook erg toeristisch. S’avonds gaan we nog wat eten in het dorpje Port Campbell en we hebben een ontzettend leuke dag gehad.

Zondag 6 oktober

Het is best druilerig en koud weer dus buiten een strand wandeling in de ochtend op Anglesea beach doen we niet zoveel. Beetje relaxen kan ook geen kwaad na 5 weken rijden, lopen, hiken etc.

S’avonds eten we nog wat fish and chips van de lokale fish en chips tent en we rijden richting Melbourne om naar het huis van Vincent en Kim te gaan.

We komen er laat aan en ze laten hun huis zien, wat een gezellig sfeervol maar bouwvallig huis. Dat doet er niet toe het heeft ontzettend veel sfeer, de dochter van Kim valt nog binnen met haar vriend Tomas uit Argentinië. Het wordt niet heel laat want Vincent en Kim moeten maandag gewoon weer werken.