yvonne-en-dennis.reismee.nl

Sydney

Dinsdag 1 oktober

Sydney verkennen en we nemen de bus om vervolgens bij Martin’s Place uit te stappen waar we lopen naar de botanische tuin. Wederom een prachtige grote botanische tuin met de mooiste planten, bloemen en uiteraard vogels. Dan gaan we richting St. Macquarie om een foto van de brug en het Opera House samen te nemen en het uitzicht is prachtig wat een mooie stad.

Daarna vervolgen we onze weg richting het Opera gebouw want als we er dan toch zijn, uiteindelijk zien we het Opera Huis vanuit allerlei hoeken.

Ook verkennen we de oudste en een een beetje New York aandoende wijk The Rocks waar je heel veel gallerijen hebt met Aborginal kunst. Dan gaan we wat verder het centrum verkennen en het doet ons een beetje aan New York denken en het heeft een hele fijne sfeer, mooie stad, veel restaurants, parken, skyline echt een prachtige stad! Einde van de middag gaan we richting de Harbour bridge om een glimp vanaf de brug te kunnen zien op het opera gebouw en de rest van het centrum. Je kunt ook gezekerd met een tour over de brug heen lopen maar dat wordt ons budget iets te gortig. Dus wij als Nederlanders lopen er gewoon zo overheen en dan heb je net zo’n mooi uitzicht. We besluiten om vanaf de overkant Milsons point genaamd wat te kijken naar de hele Sydney skyline en dat is prachtig. Dan besluiten we na 23 km lopen terug te keren richting ons appartement, want het vele lopen na zoveel weken gaat zijn tol eisen.

Woensdag 2 oktober

We gaan vandaag eerst richting de Sydney Skytree om van het uitzicht te genieten, via internet wat kortingskaarten gekocht.

Na een twee uur de stad van boven bekeken te hebben lopen we richting Circular Quay om vervolgens de ferry richting Taronga Zoo te nemen.

Dit blijkt een slecht plan besluit aangezien het vakantie tijd is voor de mensen in Sydney, het is bizar druk op de ferry en bij de dierentuin aangekomen moeten we een uur in de rij staan voor een kabelbaan die de dierentuin in gaat.

Niet de meest ideale manier van een doorstroom creëren bij een ingang maar het zou de Australische manier van denken wel zijn.

Dus na een uur wachten met gillende kinderen om ons heen in een eindeloze rij komen we aan bij een gondel die je het park inbrengt en je een goed kijkje boven de dierentuin hebt. Maar eenmaal binnen hebben wij het na een uur wel gezien, het is er zo bizar druk lijkt wel of heel Sydney in de zoo staat. Dus nemen we de ferry terug naar het centrum en kijken we nog wat rond, rond 18:00 uur hebben we afgesproken met Hylke en Linda die sinds vorig jaar in Sydney wonen en werken na een wereldreis van twee jaar.

Hylke ken ik al 22 jaar en dus super leuk om met hun wat te eten en drinken en oude verhalen op te halen, dus zo gedaan en gezellig wat gegeten en de buurt waar hun wonen verkent aan de overkant van de brug. Waar we dus bij toeval de dag ervoor al stonden om mooie foto’s van Sydney’s te maken. Hun omgeving is echt prachtig en met de skyline van Sydney in het donker is het echt een top avond, helaas moeten we rond 22:00 uur weer terug want Hylke en Linda moeten de volgende dag gewoon werken.

Donderdag 3 oktober

We gaan vandaag met de bus naar Coogee beach om vanuit daar naar Bondi beach te lopen, het is een wandeling langs baaien van zo’n 6 km.

Het is een mooie zonnige, warme lente dag en alles staat in bloei en er zijn best veel mensen op de stranden. We doen er bijna vier uur over gewoon omdat het zo mooi is. Dan gaan we richting appartement om in te pakken voor onze vlucht van vrijdag naar Melbourne, S’avonds hebben we nog wat avond foto’s gemaakt van het mooie Sydney.