yvonne-en-dennis.reismee.nl

Brisbane, Lone Pine Sanctuary, Stradbroke Island en familie opzoeken in Redland Bay

Vrijdag 20 september

We besluiten om S’morgens wat uit te slapen de camper op te ruimen en leeg te gooien en dan al richting Brisbane te rijden want dat is toch al gauw weer 4 uurtjes rijden. Weer helaas een verspilde opruim en reisdag maar zo hebben wij er velen gehad deze reis helaas.

Zaterdag 21 september

We worden gewekt door de enorme jeuk die we al dagen hebben en de regen.

De jeuk is verschrikkelijk en we denken dat het in de bedden in de camper zit, ik heb de verhuurder ingelicht en of hun iets voor ons kunnen betekenen?

Helaas wordt dit niet echt gelooft door de off Road care van onze verhuurmaatschappij en hun zeggen dat het van alles kan zijn.

Wij hebben zo onze twijfels en het zit zeker in de camper, deze man geeft aan via de mail dat we een pest controle moeten doen maar dan zelf betalen, hij is niet goed geworden. Dat gaan we zeker niet doen na meerdere slapeloze nachten en onze jeukende lichamen, maar we laten onze dag hierdoor niet vergallen en rijden naar de The Lone Pine Sanctuary waar we met de camping ongeveer 23 km van zijn verwijderd. Na een half uur parkeren we ons monster en gaan we als eerste op de foto met een koala, dat is wel een wens van ons beiden en we staan in de rij.

Even op de foto met een koala kost maar liefst $50 en de entree $84 dus zijn we binnen 15 minuten alweer goed arm gemaakt hier in Australië.

Maar toch willen we zo’n kans niet laten schieten en we mogen om en om op de foto met een etende koala, ach wat een droppie liefst neem ik m mee.

Hierna gaan we de Kangaroos, wallabies, wombats, vliegende honden, Emu’s etc. Bekijken en wat voeren. Dit is erg leuk zelfs de grootste Kangaroos kunnen we voeren. Na uren rondlopen in de zoo gaan we richting een plantenzaak voor een plant voor mijn oudtante Yvonne die in een dorpje naast Brisbane woont in Redland Bay. Bij toeval kwam ik erachter via Facebook dat ik familie heb wonen van mijn moeders kant in Australië en zij vroeg ons om langs te komen.

We kwamen bij haar aan en voelden ons gelijk thuis, wat een lieve warme vrouw en we mochten/ moesten van haar in het huis slapen niet in de camper.

Na wat opfrissen gaan we met Yvonne mee naar een van haar zoons Jake (mijn achterneef dus) om zijn 39e verjaardag te vieren, hij woont met zijn vrouw en kinderen ook in Redland Bay en geeft een tuinfeest met veel vrienden. Erg gezellig en de biertjes gaan er goed in, zo leuk om familie waar ik het bestaan niet van wist te leren kennen. Na wat uren drinken en kletsen gaan we richting Yvonne haar huis.

Zondag 22 september

Vanmorgen lekker uitgeslapen bij Yvonne, wat was gedaan en de camper weer met gif bespoten tegen de vlooien, midgees of wat dan ook.

Heerlijk ff verder niets doen, Yvonne maakt een uitgebreid Engels ontbijt met bacon en eieren en dat gaat er goed in na de biertjes van de avond ervoor.

Rond een uur of 12 gaan we richting haar dochter Amanda die ook jarig is (toevallig allemaal in september) om mijn en haar verjaardag te vieren.

Wat een leuke en lieve mensen en krijg ook nog een kaart, een ketting als cadeautje en een taart met kaarsjes voor mijn 40e verjaardag en heel veel eten.

Wat een welkom en gastvrijheid, niet normaal zeg!

We leren ook de vrienden van Amanda kennen en ze hebben allemaal hun mondje wel, na veel biertjes en gezelligheid besluiten we rond 21:00 uur naar huis te gaan.

Wat een geweldig leuke dag en heb familie erbij, te gek gewoon.

Maandag 23 september

Met Yvonne, Kristen, de kinderen, Dennis en ikke rijden we naar de ferry om de boot naar Stradbroke Island te nemen. Dit eiland ligt er letterlijk tegenover Yvonne haar huis en het schijnt een heel mooi eiland te zijn, dus we zijn benieuwd.

Als we aankomen op net eiland nemen we gelijk de bus richting de George Walk.

De walking trail leid je langs de prachtige baaien met azuurblauwe zee en is echt ontzettend mooi om hier te lopen, ook zien we Kangaroos, vogels, schildpadden etc.

Na de prachtige baai wandeling gaan we met de bus een halte verder richting een heel mooi strand waar we gaan zonnen, en daarna een lunch bij een soort van vis restaurant met uitzicht op het strand. S’middags gaan we met een taxi naar een baai waar dolfijnen zitten normaal en koala’s in de bomen maar helaas zien wij helemaal geen dieren. Tegen een uur of 17:00 uur nemen we de ferry richting Redland Bay en gaan we gelijk richting Yvonne’s huis om een douche te nemen gezellig nog wat te eten en ons alvast voorbereiden op het vertrek van dinsdag. Helaas vliegt de tijd en moeten we bijna weer afscheid nemen van Yvonne die ik inmiddels al in mijn hart gesloten heb. Wat een lieve warme gezellige vrouw en dat ik door haar vader die mijn moeder toen ze klein was een pop gaf die Yvonne heette waar ik naar ben vernoemd maakt het allemaal nog veel meer bijzonder.

Jacolien

Aaaah echt leuk dat je zo veel leuke familie erbij hebt! :-) Wat een leuke reis! :-)