yvonne-en-dennis.reismee.nl

De Blue Mountains

Zaterdag 28 september

Jeetje de tijd gaat snel en vandaag rijden we alweer naar de Blue Mountains, we worden om 05:00 uur gewekt wederom door talloze vogels.

Het zijn duiven, papagaaien, vogels met zwaarden en ander gespuis, maar voornamelijk de kleine gekleurde papagaaitjes die bij de buren wat zaadjes hebben ontdekt en zo de hele camping wakker kwetteren. We hebben een lange rit te gaan en op zich is het dus niet zo erg dat we er al uit zijn, om 12:00 uur arriveren we in de Blue Mountains op de camping met een ontzettend goede locatie. Echt op loopafstand van bijvoorbeeld de Three sisters, echo point, de scenic walkway (waar je $49 moet betalen voor een kabelbaan en een loopplank, dit hebben wij dus niet gedaan), Prince Henry walk etc.

De camping is dus perfect gelegen voor meerdere wandelingen in Katoomba waar de meeste Blue Mountains highlights zitten. S’middags hebben we nog genoeg tijd voor het weer om 06:00 uur donker wordt dus we gaan vast wat van de omgeving verkennen. We starten gelijk door een soort varenbos met een waterval en prachtige uitzichten over de inderdaad een beetje blauw aandoende bergen.

De trails en uitzichten hier zijn verbluffend mooi gelukkig hebben we 2,5 dag om hier de boel te verkennen, alleen de enorme hoeveelheden toeristen hadden we even niet zien aankomen. Zoveel toeristen hebben we de afgelopen weken nog niet gezien en dat is best balen maar dan nog wel genoeg ruimte voor ons om te ontdekken hoor daar niet van. Maar we zijn het gewoon niet gewend en misschien alle weken wel verwend en heel erg geluk gehad. Na uren lopen komen we aan bij de Three sisters wat natuurlijk het icoon is van de Blue Mountains, en het is inderdaad ook wel erg mooi. Dan besluiten we terug te lopen omdat we allebei geen jasje bij hebben want het wordt aardig koud en het wordt ook al weer snel donker.

S’avonds zakt de temperatuur enorm en is het maar zo’n 2 graden, brr dat zijn we niet meer gewend.

Zondag 29 september

Vandaag gaan we richting Blackheath in de Blue Mountains waar we eerst de Evan’s lookout gaan bekijken en vanuit daar gaan we de pittige Grand Canyon trail lopen.

Deze trail gaat heel veel bergopwaarts met trappen dwars door de boomvarens, grotten, druipende wanden met begroeiing, rotsen waar we half onderdoor lopen wat een prachtige natuur. Dit is misschien wel de mooiste trail die we ooit gelopen hebben, wel zwaar maar dat geeft voor mij niet. Na zo’n drie uur komen we weer aan bij de camper, handig zo’n huis op wielen want we kunnen nu mooi even uitrusten.

Dan vervolgen we onze weg verder Blackheath in (met de camper want is 7 km verderop) richting ‘Govetts Leap’ lookout. De camper is zo groot dat door de weekend drukte in de Blue Mountains onze camper geen parkeerplek heeft en wij een stuk terug rijden om te parkeren. Dat is zeker al de hele reis wel een nadeel van zo’n grote camper, maar ja is niet anders dus lopen we naar de lookout.

We zien een helikopter en naast ons staat heel veel politie en ambulance personeel

Er is daar beneden waar de helikopter hangt iets gebeurt Hoe en wat weten we niet alleen dat de helikopter weg vliegt. Het uitzicht is wederom prachtig en we gaan richting de camping, om daarna weer te gaan hiken richting de Three sisters om de zonsondergang te aanschouwen.

Maandag 30 september

S’morgens the Jamison lookout, Princess lookout en de Wenworth Falls bekeken (wederom prachtige natuurfenomenen) en daarna richting Sydney om onze camper in te leveren. Een helse rit door het mega drukke Sydney en het inleveren van de camper gaat eigenlijk vrij soepel gelukkig dus dat valt mee.

Dan met een taxi richting de wijk Broadway waar ons mooie echt super mooie appartement zit, waar we best eventjes aan toe zijn na 3,5 week campings bezocht te hebben. Ons appartement is ruim met alles erop en eraan, ook een wasmachine en een droger dus dat komt mooi uit.