yvonne-en-dennis.reismee.nl

Melbourne

Maandag 7 oktober

We gaan Melbourne verkennen maar dan eerst met de metro vanuit Vincent’s en Kim’s huis, hun huis ligt in een van de sjiekste wijken van Melbourne dus het lopen naar de metro is niet geheel onaangenaam want we lopen langs de meest prachtige huizen en tuinen. Binnen een kwartier staan we op Flinders station wat het meest centrale punt van de stad is, we zien verschillende winkelstraten en gaan de graffiti/ streetart route doen. Er is aardig wat streetart in Melbourne en altijd leuk om te zien daarna gaan we richting de Botanische tuinen en die zijn ontzettend prachtig wat een enorme grote oude bomen staan hier. Wederom zien we weer allerlei vogels waar we de naam niet van weten, erg mooie stad en er hangt een gezellige sfeer.

Wel zijn er enorm veel zwervers/ junks wat minder is maar ja dat heeft nou immers elke grote stad, we moeten op tijd terug want Kim en Vincent willen ons S’avonds naar een uitzichtpunt 38 km buiten de stad meenemen.

Dus zo gezegd zo gedaan we zijn op tijd terug althans dat denken we er zijn wat milieu protesten in de stad en daarom rijden maar bepaalde trams.

Wij zitten wel in de goede tram uiteindelijk, maar we stappen te vroeg uit dus moeten Kim en Vincent ons iets verderop ophalen. We rijden gelijk door om met de zonsondergang in Danendong te zijn waar we hoog boven heel Melbourne uitkijken.

De weg er naartoe voert ons door varenbossen, lijkt wel een nevelwoud wat erg prachtig is. Dit is een plek die alleen de locals kennen want er zijn helemaal geen toeristen, dat maakt het wel extra leuk. Na een paar uur van de Sunset genoten te hebben gaan we richting hun huis.

Dinsdag 8 oktober

De allerlaatste dag in Australië alweer, wat best onwennig aanvoelt en eigenlijk willen we niet dat het ineens zo snel gaat. Het regent ontzettend hard buiten en van de 6 weken is dit de 3e regendag, dus dat valt aanzienlijk mee. En dan hebben we ook maar een paar uurtjes regen gehad immers niet de hele dag. We besluiten toch naar buiten te gaan en wat Melbourne meer te verkennen, we besluiten nog wat Australische souvenirs te scoren, gezellig wat te eten en tussen de buien door het een en ander nog te zien. We hadden tot gisteren ons Australisch Telstra abonnement voor de telefoon dus nu zonder Google maps de weg vinden, we zitten er beide best doorheen na de vele km’s die we de afgelopen 6 weken hebben gelopen. We besluiten terug te gaan want we moeten onze koffers nog inpakken en vanavond hebben we een afscheidsfeestje in een cocktail bar.

S’avonds gaan we met z’n 7-en (Kim en haar kinderen, Vincent, Dennis en ik) richting de cocktail bar, het is niet goedkoop want 1 cocktail kost ongeveer $24 dus na een paar cocktails houden we het voor gezien. Het is een onwijs gezellige avond geweest en om 05:00 uur gaat de wekker weer om richting Melbourne vliegveld te gaan, dus maar afscheid genomen van Kim en haar kinderen. Ons Australië avontuur is nu echt definitief voorbij :(

Woensdag 9 oktober

Vincent brengt ons S’morgens om 06:00 uur weg voordat hij naar zijn werk gaat, wat ontzettend lief is want het is voor hem best omrijden.

Om 06:35 uur zijn we al op het vliegveld en we gaan eerst maar eens ontbijten, gelukkig is er airport WIFI en ik krijg een mail binnen van jetstar dat onze vlucht een dag verzet is?? Hoe kan dit, dat meen je niet alles gaat door ons hoofd heen.

We lopen naar customer service van Jetstar om verhaal te halen. Hun weten van niks zeggen ze en de vlucht van vandaag naar Singapore bestaat volgens haar helemaal niet, ik heb het zwart op wit en laat de mail zien en nu gelooft ze mij. Ik geef aan dat we vandaag naar Singapore moeten anders halen we onze aansluiting naar Amsterdam niet. Ze zegt ga maar zitten ik ga proberen jullie vandaag nog met een vliegtuig mee te krijgen, na 15 minuten komt ze bij me terug dat we om 17:15 uur de vlucht met Quantas (de KLM van Australië) naar Singapore hebben. Oef wat een opluchting, maar het is nog niet eens 08:00 uur dus moeten we zeker nog 9 uur wachten dus hebben we maar een hotel genomen.

Gelukkig kunnen we s’middags gewoon mee en het halve vliegtuig is leeg, we kunnen dus bijna overal zitten waar we willen. Ik heb de hele serie Chernobyl zitten kijken en met een 8 uur durende rustige vlucht en een goede stoel viel het eerste stuk naar NL al met al mee. S’avonds laat komen we aan in Singapore helaas kunnen we niet zoveel doen meer in de stad.