yvonne-en-dennis.reismee.nl

Bangkok en ayuttaha...

Vanaf krabi naar bangkok vliegveld gegaan.daar sávonds gearriveerd en een hotel gezocht.Vlakbij de koh san road in een zijstraat ergens een kleine bed en breakfast gevonden, voor ongeveer 900 bath per nacht = 18 euro. geen geld dus voor zijn tween. we hadden een televisie en keken op een donkere steeg en hadden een stuk triplex als matras en twee handdoeken als dekbed, maar voor de rest wel oke. de locatie dan en het ontbijt was in ieder geval super!! en het was maar voor 3 nachtjes, dus dat was wel te overzien. sávonds lekker wezen stappen op de koh san road in disco waar we de 2e avond van onze vakantie ook waren geweest. eerst bij gullivers taverne gegeten, daar is het altijd super eten.

Deze dag wat uitgeslapen en naar het grand palace gegaan, deze pracht en praal is echt indrukwekkend, enorme tempels bedekt met bladgoud en boeddha's overal. buxus boompjes in allerlei vormen voor het paleis, erg mooi. David en Michelle moesten een soort housebroek aan. onze kleding was oke... daar een paar uurtjes rond gelopen. en wilden daarna nog naar andere tempels maar het was iets van een boeddha dag of zo dus dat ging helaas niet door.

De enerlaatste dag vroeg op want we gingen een dagtrip naar ayuttaha maken, we werden om 7 uur opgehaald bij ons hotel. en toen naar de koh san road om daar vervolgens nog een uur te wachten op andere mensen en van daaruit een uurtje of 2 gereden naar ayuttaha. Daar aangekomen hadden we een gids met een grote steenpuist waar een haar uitgroeide, waar ik dus ook heel de tijd naar moest kijken. en die heeft ons zo de hele dag rond geleid door ayuttaha. was erg de moeite waard. begin van de avond waren we terug.

De laatste dag van de vakantie helaas!! we hadden de kamer nog een halve dag bijgeboekt want anders hadden we er om 12 uur al uitgemoeten, en we vlogen pas om 12 uur s'nachts. deze laatste dag een boottocht gemaakt door de kanalen van Bangkok. Had ik na 3 keer thailand ook nog niet eerder gedaan, en vond het erg leuk. sávonds ging alles goed met de taxi naar het vliegveld. onze taxi chauffeur had nog een verassing in zijn taxi een concert van shakira opgenomen in rotterdam die hij liet zien op zijn dvd scherm. Op het vliegveld aangekomen daar nog wat winkels bekeken en op tijd gevlogen. Een rustige vlucht terug.