yvonne-en-dennis.reismee.nl

Krabi, Thailand.

Vanochtend vanuit onze lodge in koh samui met zijn 6-en vertrokken, met een geregeld busje richting krabi. het zou een tocht worden van ongeveer een uurtje of 6.Eerst richting de pier gereden op koh samui en vandaaruit een stukje met de boot naar het vasteland en van daaruit richting ao nang in krabi waar we een week zouden verblijven. Alles ging prima en onderweg waanzinnige uitzichten gezien met karstbergen enmooie palmolie velden. erg mooi!! aangekomen in oa nang eerst naar een geschikt hotel gezocht en na zo 1,5 uur hadden we een prima hotel gevonden met zwembad aan het strand net naast het centrum. eind van de middag bij een grappig tentje vlakbij ons hotel wat gegeten, michelle nam een krokodillensteak en ik kon het niet laten om er ook een hap van te nemen om het te proeven. best lekker, en ja het smaakt naar kip. sávonds een beetje het dorpje verkent en wat excursies naar james bond eiland en koh phi phi geregeld bij een nederlander die daar een eigen reisbureautje had. sávonds bij een barretje tegenover ons hotel wat gaan drinken.

De volgende dag het strand en het restaurantje tegenover ons hotel gaan verkennen, met een soort fietsbrommer met een soort huisje eromheen. heel anders als een tuk tuk. het strand was erg mooi, niet druk maar wel heel veel roze kwallen in het water. na een 10 minuten eruit gegaan dus. sávonds niet al te veel gedaan en lekker gaan slapen.

De volgende dag werden we opgehaald door een busje om naar het james bond eiland te gaan, ongeveer een 1,5 uur gereden en toen de boot op naar het moslim fishing village, daar wat rond gelopen en gegeten. En een aap door een lady boy in mijn arm gedouwt gekregen. Daarna op naar het james bond eiland, was er het jaar ervoor ook al geweest maar was weer erg onder de indruk!! Na ongeveer een uur vandaaruit een klein stukje verder gevaren en met een kano vanaf de boot bij een gids door het iddilysch landschap en grotten heen gekanoot. Was erg de moeite waard. Toen weer terug op de boot en weer naar de pier gevaren waar we opgestapt waren en vandaaruit naar the monkey temple, met onwijs veel brutale apen die zo de banaantjes uit je handen ritsen. de grot in gelopen met een enorme boeddha en wat andere boeddha's achter glas. en verder de grot in was een grote open ruimte, heel mooi!! Daar ongeveer zo'n 3 kwartier gebleven en vandaaruit naar een waterval, met een groot aantal muggen en daar wat gedronken. Toen op naar het hotel, veel gezien en was erg mooi allemaal!! Sávonds weer wat gaan drinken en yenga gespeelt bij barvrouw Rita en andere die ons aardig dronken hadden gevoerd, laat gaan slapen.

De volgende dag best een kater, wat uitgeslapen,gegeten en gerelaxed bij het zwembad.

Deze dag met zijn 6-en een longtailboot genomen voor ons hotel om 5 eilanden af te varen voor zo'n 8 euro p.p geen geld, voor zo'n mooi bounty avontuur. Poda island, chicken island en die andere weet ik niet meer bij naam, overal wat we mooi vonden gestopt om te gaan snorkelen. en wat gegeten op het eiland, een super dag!! sávonds bij een ander barretje in ao nang wat gaan drinken, was wederom erg gezellig!!

Dag daarop hebben we de hele dag regen gehad en effe een off day ingesteld, wel in de regen gezwommen. maar was toch lekker warm.

Dag daarop naar koh phi phi,patrick en e gingen niet mee die deden een andere excursie.Was er ook al eerder met dennis geweest maar phi phi blijft ongeloofelijk mooi. wel steeds meer toeristen die het ontdekt hebben en dat is erg jammer!! naar kai island geweest om te snorkelen en naar maya beach waar de film the beach met Leonardo dicaprio is opgenomen.Daar vanaf de boot gesnorkeld en het eiland op en daar wat rond gegeken, toen naar koh phi phi don om wat te lunchen, daarna terug naar de krabi. verder niet heel veel meer gedaan die dag.

Laatste dagje krabi een relax dagje en eind van de middag terug naar bangkok met het vliegtuig vanaf krabi airport.