yvonne-en-dennis.reismee.nl

Koh Samui, Thailand.

s'morgens vanaf het vliegveld van Chiang mai met zijn 6-en vertrokken naar Koh Samui, een vlucht van zo'n 1,5 uur. Daar ons met een taxi busje voor 6 personen ons naar silver beach hotel laten brengen waar Dennis, Patrick en ik het jaar ervoor ook al hadden geslapen. Een mooi huisje aan het strand tussen het super drukke chaweng en het rustige lamai beach in, in een mooie rustige baai. Prima om te snorkelen en bij te komen. Dus dat deden we ook de eerste dag lekker aan het strand en een beetje eten bij onze favoriet italiaans restaurant. En sávonds hadden ze op het strand een soort beach party met allerlei eten en drinken bij het hotel van de buren met een dj. Was niet druk maar met zijn 6-en erg gezellig!!

De volgende dag lekker uitgeslapen, en op naar chaweng daar even de boel verkennen en wat eten.wat tripjes geregeld voor koh tao en de full moon party en sávonds bij de reggae bar wat gedronken en gedanst en daarna naar wat barretjes daar vlakbij, was erg gezellig!!

Vandaag met een vriendin van e (thaise) een tochtje met haar grote auto een tochtje gemaakt over het eiland naar plekjes die we nog niet eerder gezien hadden. langs een waterval gereden met olifanten, en toen naar een heel mooi restaurant bij een golfbaan wat wezen eten. super uitzicht!! en daarna naar de grand mother and father cave wat op geslachtdelen leek. en daar nog wat gedronken bij een barretje. sávonds lekker wat gegeten bij ons favoriete restaurantje naast silver beach, die super lekker thais eten had. maar niet elke dag genoeg voorraad had, dus heel vaak "sorry i don't have" tegen ons moest zeggen. Daarna wat geyatzeeht met zijn allen op de veranda en gaan slapen.

Deze morgen lekker uitgeslapen wantsávonds wasde full moon party!! lekker wat gezwommen s'middags met michelle en gesnorkeld. s'middags naar lamai beach gegaan om wat te gaan eten, en naar de kapper om mijn haar in te laten vlechten voor de full moon party voor sávonds. een heel oud thais vrouwtje die amper engels kon, maar met behulp van een foto snapte ze het gelukkig wel. en de deed het prima. sávonds om een uurtje of 11 opgehaald met een busje waar we nog 2 mensen op moesten halen en daarna naar de pier aan de andere kant van het eiland om op een speedboot te stappen naarkoh pagn-nang, op naar de full moon party!!! daar aangekomen, was voor dennis en mij al de 3e keer. moesten we 50 bath entree betalen.geen geld... stukje lopen vanaf de pier richting het strand door de straatjes met restaurantjes, winkeltjes en tattoo shops kwamen we aan op het strand. het feest was al volop bezig!! overal verschillende soorten muziek en een super sfeer, nu waren we ook met zijn 6-en en dat was erg gezellig!! wat buckets besteld natuurlijk en lekker gedanst, rond gelopen.s'morgens om 7 uur de laatste speedboot terug genomen. rond half 9 waren we bij silver beach en toen lekker de mac delivery gebeld want we hadden enorme trek. die kwam een half uur later op de brommer onze snacks brengen. toen gaan slapen tot half 5 s'middags en die dag verder niet veel meer gedaan.

De volgende dag gaan snorkelen, en s;avonds naar lamai gegaan om wat te gaan eten en verder niet zoveel gedaan.

13 feb. we gingen deze dag op excursie naar koh tao, lekker snorkelen, eten en wat zonnen. s'morgens opgehaald en op naar de pier daar op een erg mooie speedboot naar koh tao gevaren wel een tochtje van zo'n 2 uur. daar aangekomen eerst wat gegeten op koh tao en toen naar nang-nuang een super iddilysch eilandje met witte stranden die elkaar verbinden, daar een paar uur gesnorkeld. en michelle en david gingen de klim tocht maken naar boven in 37 graden, naar de top. vandaar een waanzinnig uitzicht.dennis en ik hadden de tocht al een keer gedaan en bleven op het strand om te gaan snorkelen. daarna terug met de boot en sávonds bij het hotel gegeten.

De volgende dag naar chaweng gegaan, daar wat gewinkeld en sávonds gingen dennis en david een tattoo zetten op hun arm. met wat lood in hun schoenen een tattoo laten zetten en toen het strand op, daar wat gaan drinken tussen de vuurdansers. echt super!!! een dj achter ons wat drankjes, helemaal top en het was immers valentijnsdag!! toen kwamen later patrick en e ons opzoeken, en daar wat blijven drinken. toen richting de mint bar gelopen om wat te dansen en onderweg nog een lucky balloon aangestoken. de mint bar ons prima vermaakt met verschillende bloemenkransen om ons nek die ze ons hadden aangesmeerd. was een uurtje of 3 dat we terug bij het huisje waren. Nog 1 dagje koh samui en dan op naar krabi met een busje.