yvonne-en-dennis.reismee.nl

Puerto Viejo, Caribische kust Costa Rica.

Vanmorgen vanuit Norma's place vertrokken om een uurtje of 8 naar puerto viejo bij de Panamese grens.Onderweg bij Guapiles nog even gestopt voor een hamburgertje bij de burger king. het was erg regenachtig weer, maar na zo'n 7 uur gereden te hebben aangekomen in puerto viejo. hotel gezocht want die hadden we nog niet, na 2 hotels eentje gevonden bij Punta Uva een huisje midden in een tropisch bos, met zwembad, strand en een grote bar met jaccuzi. de locatie was super!! de rest van de dag niet veel meer gedaan wat gegeten bij het hotel en gaan slapen.

Inmiddels is het alweer vrijdag 19 feb. en deze dag besteed om te pinnen het dorpje te bekijken.verder een tripje geregeld naar Bocas de toro in Panama. verder war gerelaxed bij het zwembad en het strand. sávonds bij een restaurantje wezen eten waar een hippy vrouwtje ons bediende en die zwaar verstrooid was. het een en ander vergat om te serveren.

Volgende dag vroeg eruit want we werden al om 6 uur opgehaald door een busje om naar bocas de toro te gaan.Onderweg 5 brazilianen, een amerikaanse vrouw uit florida en een stelletje uit san diego opgehaald in puerto viejo. na ongeveer een uur rijden aangekomen bij sixoala waar we een aantal stempels kregen en over de brug liepen naar de grens met panama, daar in een busje verder naar Bocas. aangekomen bij een pier daar in een bootje gestapt en een heel vies ontbijtje gehad. na ongeveer 1,5 uur varen aangekomen bij dolphins bay, zonder dolfijnen.Verder mangrove bossen met super helder water met zeesterren en andere vissengezien. Daarna wat gaan eten in een houten restuarant op palen in het water met wel lekker eten. Van daaruit naar red frog beach een mooi strand met regenwoud, daar een uurtje geweest en toen terug met de boot, busje, grens en naar het hotel.

Volgende dag, Mario's verjaardag. Jacolien had bij de receptie een ontbijtje op bed geregeld voor Mario.Hij had helemaal niks door dat was erg grappig. op het momen dat ze het brachten waren wij net buiten.deze dag in het bos bij het hotel gelopen en allerlei dieren zoals toekans, brulapen, schildpadden gespot. verder bij het zwembad en het strand wat drankjes gedronken en mario's verjaardag gevierd. sávonds bij het hotel gegeten en op tijd gaan slapen want het was weer noodweer, enorm veel regen.

Volgende dag een uurtje of 9 weg gereden bij het hotel op naar Ad en Margarets(2 nederlanders)bed en breakfast in la Garita. daar aangekomen rond een uurtje of 3 onze laatste dag in costa rica, sávonds de huurauto ingeleverd en wat gegeten in la garita.

Op naar new york onze vlucht ging al om 7 uur s'morgens dus om half 4 al de taxi genomen en op naar het vliegveld van san jose. Adios Costa rica!!! Pura Vida.