yvonne-en-dennis.reismee.nl

la Fortuna, Arenal meer en vulkaan.

Vanochtend weer vroeg opgestaan, en om 8 uur ontbeten bij Norma (gallo pinto met fruit) en daarna de koffers in de auto en op naar la fortuna. we hadden gelukkig een garmin navigatie die ons enorm hielp bij de weg, omdat er in heel coste rica geen straatnamen zijn is dat wel heel erg handig. rond een uur of 2 aangekomen in la fortuna en op zoek naar observatory lodge waar we een kamer hadden. dit hotel ligt het dichtst bij de vulkaan, maar om daar te komen meoesten we wel een weg omhoog van zo'n 9 km met gaten en hobbels afleggen. daar aangekomen sliepen we in een soort hostel wel met eigen kamer met een super uitzicht op de vulkaan vanuit de kamer. daarna even het dorpje ingegaan om te pinnen, medicijnen te halen voor verkoudheid en oogdruppels voor jacolien want die had last van haar oog. daar bij de burger king gegeten,daar hadden we erge trek in na al die gallo pinto.Van daaruit een ander hotel gezocht voor de dagen erna, want deze kon maar voor 1 nachtje. Hotelletje gevonden bij het dorpje la fortuna voor maar 40 dollar.wat tripjes geregeld voor de dagen erna.paardrijden en canopy tour ( door de bomen zweven aan een tuigje op 200 meter hoog) en de jongens quad rijden en naar baldi hotsprings.na alles geregeld te hebben op naar ons hotel om te eten en naar de vulkaan te kijken. daar wat lava zien vallen, erg spectaculair!! toen gaan eten maar jacolien kreeg te heftige pijn aan haar oog, en moesten we naar het dorpje om een dokter te zoeken. weer de heftige weg naar beneden met gaten en kuilen. daar naar een amateur dokter die het alleen maar erger heeft gemaakt.daarna naar de supermarkt en toen weer terug naar de dokter voor haar oog. wat zalfjes gehad en druppels hopen dat het minder zou worden.terug naar het hotel om te gaan slapen, inmiddels al 23.30 uur.

midden in de nacht schrokken ik en Dennis wakker rond 01.10 uur want de vulkaan maar een enorm kabaal.dat was erg schrikken, want als hij had gegaan hadden we geen schijn van kans gehad.verder gaan slapen en de volgende ochtend uitgeslapen en verkast naar het andere hotel.daar aangkomen, spullen uitgepakt, gegeten en op naar de canopy tour met zijn 4-en.jacolien had nog zo'n onwijze pijn aan haar oog dat hun naar een andere dokter op zoek gingen en Dennis en ikke de canopy tour doen.Dat was echt te gek, eerst 2 baantjes om te oefenen en toen 200 meter boven de grond roetsten aan een staalkabel tussen het oerwoud, waanzinnig!!! 8 platforms gedaan van de snelste, tot de hoogste tot de langste baan.Nadat we klaar waren weer opgehaald door Mario en terug naar het hotel, wezen eten in het dorpje bij de lava lounge. en daar wat biertjes gedronken. met jacolien haar oog ging het al iets beter!!

Volgende dag zouden jacolien en ik gaan paardrijden en weer de canopy tour doen en de jongens gaan quad rijden.dat hadden we gedaan en was een super dag!!