yvonne-en-dennis.reismee.nl

op naar Tortuguero, Costa Rica.

Vanmorgen vroeg opgestaan omdat steve (zoon van norma) ons naar san jose zou brengen om daar weer opgehaald te worden om met een busje richting de caribische kust te gaan voor 3 dagen. alles ging op tijd 6 uur op de afhaalplek, en om 10 over 6 het busje die ons op kwam halen, onderweg naar guapiles een aantal mensen uit Engeland en geneve opgehaald die eigelijk ook uit costa rica kwamen maar daar op vakantie waren. bij guapiles wat gegeten, gallo pinto (rijst met bruine bonen)natuurlijk niet te vergeten. Wat uitleg van onze gids Empie gekregen en daarna op weg naar een bananenplantage nog een luiaard, grote boomtor, paard en andere dieren tegen gekomen. En een vulkanische rivier en een zoetwater rivier die naast elkaar lagen, waar we wat plaatjes mochten schieten. wel heel erg bijzonder...bij de Del monte bananenplantages aangekomen, wat uitleg en een rondleiding gehad bij de fabriek.Daarna weer verder het begin van de hobbelweg van zo'n 1,5 uur met kuilen en gaten van aardige omvang, hobbelend bij onze bestemming rio blanco aangekomen. daar op een boot gestapt met de koffers op een andere boot, en op naar Mawamba lodge in tortuguero. Een super mooie boottocht van allerlei vogels, koeien, paarden, kaaimannen,apen en van alles en nog wat om ons heen door de mooie natuur waar het steeds mooier werd.Aangekomen na zo'n 1,5 uur bij mawamba lodge, een aankomst drankje...en naar ons prachtige huisje helemaal van hout met veranda en binnen met een groot bad, douche, groot bed met overal ramen met gaas waar je zo de tropische tuin waar we in sliepen kon zien. de rest van de dag een tocht gemaakt door het regenwoud met gids Henry en verder gerelaxed bij het super mooie zwembad. en een uurtje of 23.30 gaan slapen na een drankje bij de bar van het hotel.

Volgende morgen eindelijk een keer uitgeslapen tot een uur of half 9 toen was ik uit mezelf weer wakker. we hebben geontbijt, zwemkleding aangedaan en lekker in het zwembad gaan hangen. s'middags samen met jacolien (zonder de jongens die wilden verder relaxen) een boottocht gemaakt over de kanalen van tortuguero met onze gids henry, wat was dat prachtig.zoveel dieren en mooie natuur bij elkaar!!! na zo'n 2 uur weer terug en op de barboot van het hotel waar dennis en mario al op zaten met wat biertjes. daar nog zo'n 2 uur opgezeten en wat hele spannende verhalen van belgen aan moeten horen over Willem van Oranje etc..Daarna wezen eten en wat gedronken bij het barretje van Mawaba lodge.

Volgende ochtend inmiddels alweer de 5e dag van de vakantie en op naar la fortuna.wel eerst uitchecken, met de boot zo'n 1,5 uur terug varen en van daaruit nog zo'n 4 uur terug met een busje naar san jose om daar onze hyundai tucson op te halen. s'morgens ongeveer om half 9 vertrokken en s'middags rond 4 uur s'middags pas bij het adobe verhuurbedrijf om de auto op te halen. van daaruit weer naar la garita gereden om bij Norma's place te slapen. omdat de afstand gewoon te groot is naar la Fortuna. vroeg gaan slapen.