yvonne-en-dennis.reismee.nl

Port Macquairie & Nelson Bay New South Wales

Donderdag 26 september

Vandaag helaas een reisdag van Byron Bay naar Port Macquarie wat in totaal zo’n 4 uur rijden is. We komen rond 14:00 uur aan bij het koala hospital waar zieke, aangereden of door hond gebeten koala’s zitten.

Het is gratis toegang en de vrijwilligers leven van de donatie’s dus die geven wij dan ook, want het is best goed wat ze doen.

Het is niet zo groot dus besluiten we richting de camping te rijden, die ligt werkelijk super mooi gelegen in een soort sjieke wijk met mooie stranden.

We gaan s’middags bij aankomst nog wat op onderzoek op de camping en het strand die aan de camping vast ligt. Het is een ontzettend mooie camping, maar ontzettend veel schreeuwende, fietsende, steppende en rennende kinderen wat het wat minder maakt maar goed gelukkig gaan ze vroeg naar bed ;)

Vrijdag 27 september

Na wat wikken en wegen besluiten we weer wat richting Sydney te rijden naar Nelson Bay wat bijna drie uur rijden is, het is een heel mooi schiereiland en volgens mij ook niet arm. Het lijkt een beetje of wij in Zonnedael rijden en wij de Flodders zijn, Haha.

Het is een heel mooi badplaatsje met grote, luxe huizen, jachten en prachtige baaien. We gaan eerst naar een nationaal park waar we wat willen wandelen en daarna rijden we naar de Gan Gan Lookout, wat een heel erg mooi uitzichtpunt is met grote roze bloemen (lijken wel bomen) en witte stranden.

Dit is een hele leuke verrassing dat Nelson Bay zo mooi is, we gaan hierna de camper maar even op de camping dumpen.

Daarna besluiten we nog om de Summit trail te lopen (berg op) en na een uur omhoog lopen, komen we bij een van de mooiste uitzichten deze reis.

Verbluffend wat mooi en er is geen enkele toerist wat het nog bizarder maakt, we kijken uit over witte baaien, eilanden aan elkaar en de zee heel erg mooi maar ja je zou het moeten zien. Al met al maakt het Nelson Bay wel een geweldig onverwachte bestemming van deze reis.