yvonne-en-dennis.reismee.nl

Cape Hillsborough en Hervey Bay

Woensdag 18 september

Ik ben zoals elke ochtend rond 04:45 uur wakker en besluit me klaar te maken om zo naar het strand te gaan voor de Kangaroos met zonsopkomst. Om 05:15 uur staan we al paraat op het strand om de Kangaroos te spotten, er is al een streep zonsopkomst te zien en je ziet dat er al velen Kangaroos op het strand lopen.

De zon komt steeds verder op en met enorm prachtige kleuren zoals dat hier in Australië echt fantastisch is.

De silhouetten van de Kangaroos zijn zichtbaar en we maken wat waanzinnige foto’s alweer. Na een uur ongeveer moeten we ons klaarmaken en als een speer gaan rijden want we moeten immers naar Hervey Bay wat maar liefst 870 km verderop is.

Voor een Australiër weinig voor ons een klere eind weg, dus om half 7 rijden we verder naar beneden. We worden door de Tom Tom naar een weg gestuurd die echt door de outback van Australië gaat en deze straat van maar liefst 187 km lang heet Malborough. Gelukkig hebben we genoeg diesel, maar toch knijpen we m want als we op een off Road terecht komen moeten we terug en dan gaan we het niet redden met de diesel. Maar gelukkig blijkt de hele weg geasfalteerd en kunnen we zonder kleerscheuren verder rijden richting Hervey Bay waar we uiteindelijk pas om 18:30 uur (12 uur later) aankomen. Pff wat een dag en wat een vermoeiende reis S’avonds zijn we gesloopt en doen we niet veel meer.

Donderdag 19 september

Vandaag gaan we op whale watch en we worden opgehaald om 09:00 uur door een bus die al vol zit met bejaarde Australiërs. We voelen ons ineens een stuk jonger Hihi, en na alle pensionada’s opgehaald te hebben gaan we naar de haven van Hervey Bay en nemen we de boot. We zijn de allerjongste, wat voelt dat goed en op de boot en we krijgen uitleg van de schipper. Tot eind oktober is het walvissen tijd dus we moeten 100% zeker walvissen gaan zien, ben benieuwd!

We varen uit en binnen 20 minuutjes zien we al een walvis met haar kalf, ze slapen en we kunnen redelijk dichtbij komen maar omdat ze slapen zien we eigenlijk alleen de ruggen. Daarna varen we door om wat meer walvis spectakel te zien, maar dat gebeurt eigenlijk de hele dag wel maar dan zijn de walvissen best ver weg waardoor (ik als slechtziende) je een zwart stipje ergens ziet die uit het water springt.

Na een paar uren gaan we eindelijk twee walvissen zien die echt vlak langs de boot zwemmen en die we dus goed zien maar niet echt actie.

Wel heel gaaf om een keer mee te maken, want zoiets hebben we allebei nog nooit gedaan. We varen echt pas rond half 5 weer terug en dan is de dag alweer bijna voorbij omdat het om 18:00 uur alweer donker is en dan kun je helaas niet zo veel meer doen.