yvonne-en-dennis.reismee.nl

Airlie Beach, Whitsundays en de Scenic Flight over the Great Barrier Reef

Zondag 15 september

Een reisdag van Townsville naar Airlie Beach, mooie route door het prachtige Australië veel bergen, uitgestrekte vlaktes, koeien en vooral veel, heel veel suikerriet plantages met borden van mijn werk. We hebben wel3,5 uur gereden naar Airlie Beach.

Maandag 16 september

Vroeg uit de veren want we gaan snorkelen in the great Barrier Reef en naar Whitsundays om daar rond te varen en de boel te verkennen. We worden opgehaald bij de camping wat wel fijn is dan hoeven we niet onze hele sleurhut weer in te pakken en rijklaar te maken. We moeten verzamelen op de pier met best veel andere mensen en een wetsuit uitzoeken om mee te gaan snorkelen want het water is maar rond de 22 graden, niet super warm dus. We hebben twee jonge gasten als gids en we beginnen gelijk met een snelheid waar je eng van wordt met de boot te varen, eerst naar Daydream Island waar daar moeten we twee mensen oppikken. Daarna varen we naar de eerste snorkel plek en echt wat een mooie onderwater pracht met veel gekleurd koraal en legio gekleurde vissen. Hierna gaan we nog naar een Andere snorkel plek en daarna gaan we richting whitehaven beach waar we uitzicht over dit fenomenale natuur fenomeen hebben en gaan we het strand op waar eigenlijk niemand is. Onze operator heeft als nog drie andere een vergunning hiervoor. We gaan met z’n tweeen naar de punt van het strand om te dromen en te zwemmen.

Wowie wat een plek, al veel gezien maar dit is de overtreffende trap. Een aan elkaar verbonden spierwit strand met erg blauw water, paradijs!!

Na zo’n twee uur vertrekken we weer en we zijn voldaan, niet normaal zo prachtig geen woorden voor. Dennis besluit om de volgende dag toch maar met mij mee te vliegen over Whitsundays en de Great Barrier Reef.

S’avonds hebben we op de camping afgesproken met Rachel en Wietse die ik volg op Instagram en per stom toeval gewoon op dezelfde camping zitten, hoe toevallig kan dit zijn. Hij herkende onze camper en de plek door een foto van mij op insta ;)

Hun zijn op wereld/ werk reis en S’avonds drinken we een biertje.

Dinsdag 17 september

Vandaag gaan we richting vliegveld (naast onze camping) om mijn verjaardagscadeau te innen, we moeten onszelf wegen en dan gaan we met een jonge piloot en nog 5 andere in een super klein vliegtuigje. Ik mag voorin naast de piloot zitten wat natuurlijk fantastisch is, ik heb zowel voor als aan de zijkant uitzicht.

Beiden hebben we nog nooit in zo’n klein vliegtuigje gezeten.

Dennis met vliegangst zit toch niet echt lekker, maar we gaan de lucht in en binnen twee minuten hebben we al een super prachtig uitzicht over de groene bergen.

Daarna vliegen we door naar de eilanden van Whitsundays en zien we de spierwitte stranden van Whitehaven Beach, na ongeveer een half uur vliegen komen we aan bij de Great Barrier Reef wat echt bizar mooi is. Blauw, groen, atollen, witte stranden, riffen wat een kleuren en wat een leven onbeschrijfelijk mooi! Dit verjaardagscadeau kan voor mij niet meer stuk en Dennis zit ook te genieten.

Na een uur vol adrenaline landen we weer op het ieniminie vliegveldje van Airlie Beach, als een speer naar de camper inpakken en wegwezen.

We besluiten Airlie Beach te verkennen en lopen door het Spaans aandoenend badplaatsje heen, daarna rijden we in 3 uur naar Cape Hillsborough om de volgende ochtend Kangaroos te spotten met de zonsopkomst. We rijden verkeerd want we komen met onze mega camper op een off Road weg waarbij alles in de camper (vooral de bestekla en het servies) zwaar te verduren heeft en zowat los trilt.

Dus we moeten omkeren en dit kost weer tijd en de tank is zowat leeg dus moeten we terug rijden om de eerste beste pomp te vinden, deze ligt niet op de route dus weer een stuk omrijden. De camping ligt toch een heel stuk verder en best uit de route dan wij dachten, maar toch willen we dit niet missen.

Eenmaal op de camping worden we gelijk verwelkomt door de rare soort kalkoen vogel en andere vogels en onze eerste levende Kangaroos want die zitten bij de wc hokken. Er is een mooie wandeling vanaf de camping op het strand en besluiten een stukje te gaan lopen, het is eb dus een ontzettend breed en mooi strand.

De dagen vliegen enorm hard voorbij helaas maardat komt door alle mooie dingen die we zien.