yvonne-en-dennis.reismee.nl

40e verjaardag vieren bij Millaa Millaa en in Paronella Park

Donderdag 12-9-2019 /40e verjaardag

We zijn weer ontzettend vroeg wakker en ik ben jarig, mijn 40e verjaardag en dat is ook wel een reden waarom we hier zijn.

We gaan rond 07:00 uur naar de Millaa Millaa lookout maar door de dikke mist zien we maar bar weinig dus dan maar naar de Millaa Millaa waterval waar gelukkig niemand is, wat een mazzel en deze beroemde Australische waterval doet zijn naam eer aan want hij is werkelijk prachtig. Zwemmen doen we niet want het is best koud zo’n 14 graden buiten, hierna rijden we door naar waterval nummer 2 die heet Zillie Falls en goed kunnen we niet bij de waterval dus besluit Dennis een Drone film te maken. Echt te gek want dat geeft een heel ander beeld dan dat wij kunnen zien. Na wat Drone shots en foto’s besluiten we naar waterval nummer drie te gaan, en nog steeds zijn wij de eerste personen en twee dikke hanen. Die zitten bij elke waterval te wachten tot toeristen ze wat eten geeft, we hebben nog wel wat Kellogg’s dus daar mogen ze wel wat van hebben. Na weer een bush pad komen we aan bij waterval nummer drie de Elinya Falls deze zijn ook prachtig en mijn wolk waterval foto’s lukken super met mijn nieuwe camera. Hierna rijden we naar Henriette Creek om ons bakbeest van 7.1 meter te parkeren en vandaaruit lopen we door de bush bush (wederom prachtig) naar waterval nummer 4 de Nadroya falls. Na ja fall beter pies straal maar wel mooi, dan lopen we weer een half uur terug en eenmaal bij de auto gaat het voor het eerst in twee weken regenen en dat precies op mijn verjaardag, zo jammer. Maar ja niet getreurd ik bel vanuit de auto Paronella Park of we bij de entree nog een camping plaats hebben, en die hebben ze dus rijden we door het druilerige Atherthon Tablelands naar Paronella Park. Het is een landgoed met 6 overwoekerde kastelen die door Jose Paronella (Spanjaard) in 1933 zijn gebouwd. Het landgoed heeft een prachtige Botanische tuin met ontzettend hoge bomen, watervallen en de kastelen die nog maar half in tact zijn en met mos begroeid waar we doorheen lopen met een tour en daarna zonder gids. Ook kunnen we schildpadden en vissen voeren en de tuin is een soort van sprookjes achtige setting, ook heb je lovers Lane met enorm hoge bomen. S’avonds besluiten we de inbegrepen gratis tour te doen, willen niets gratis missen natuurlijk want we zijn Nederlanders ;)

Maar na een half uur in het donker lopen en een soort van lichtshow bij het hoofdkasteel, gaan we terug omdat we ook nog moeten eten. Het is inmiddels alweer half 8 S’avonds en de tijd vliegt enorm snel om.