yvonne-en-dennis.reismee.nl

Mossman Gorge

Woensdag 11-9-2019

We rijden eerst naar de Mossman Gorge waar we entree moeten betalen voor de bus die ons naar de ingang van het park brengt, met eigen auto mag je dit natuurlijk niet doen anders verdient de overheid geen geld meer.

Na $22 lichter en een busrit rijker komen we aan bij de ingang, we besluiten de grote ronde te lopen en wij wisten niet dat het enorm ongerepte natuur/ oerwoud was.

De mossen zitten op de enorme bomen, wurgvijgen staan er in overvloed het is weer een bizar mooi eeuwenoud bos waar je bijna geen licht ziet omdat de bomen enorm hoog zijn. We zien nog een zwijn en allerlei vogeltjes met de meest rare geluiden, wat het weer prachtig maakt. Ook zien we in het bos ineens een wit strand opdoemen met grote gladde keien en groen helder water, prachtig!

Na zo’n twee uur rond lopen door de rimboe besluiten we met de camper richting de Atherthon Tablelands te rijden, de weg er naar toe is heuvelachtig maar wederom prachtig we rijden door allerlei landschappen met boomvarens en lijkt ook wel op het landschap bij mijn ouders in Frankrijk op sommige stukken.

Na uren komen we aan bij de camping Millaa Millaa Caravan park die maar 1.8 km bij de bekendste Australische waterval ligt. Het is hier een heel stuk kouder omdat het hoog in de bergen ligt, ook hier op de camping lopen de soort rare kalkoenen met gele uitstulpend onder nek.