yvonne-en-dennis.reismee.nl

Vlucht naar Cairns en Daintree/ Cape Tribulation Queensland Australie

Zaterdag 7-9-2019

We gaan op best een mooie tijd vliegen naar Cairns dus wat uitslapen (na een week een jetlag te hebben gehad gaan we eindelijk een beetje wennen) en op naar het vliegveld, Darwin is buiten de nationale parken verder toch niet heel boeiend.

Rond een uur of 16:00 komen we aan bij ons hotel in Cairns want we zijn net te laat om de camper op te halen. We hebben weinig fut dus besluiten wat eten te halen in de supermarkt en te chillen.

Zondag 8-9-2019

We zijn om 06:00 uur opgestaan om de camper op te halen, boodschappen en uit te checken en richting Daintree te rijden best een druk dagje dus. We staan bij openingstijd bij de camper zaak en zien ons bakbeest staan, Pff wat een mega camper klopt dit wel. We hebben gewoon een heel huis, wel chill maar we moeten er ook mee rijden. Gelukkig heeft Dennis al enige rijervaring met campers op zijn werk opgedaan en hij rijd er zo mee weg, op naar de supermarkt inkopen doen voor wat dagen op de camping en richting Daintree.

Na een uur over de meest prachtige kustweg die ik ooit gezien heb komen we bij de ferry, niks in Australië is gratis dus we mogen weer even $30 aftikken voor een return ticket ferry van nog geen 3 minuten. Het geld gaat hard in Australië heel erg hard, alles is hier enorm duur dus op de kleintjes letten is hier wel nodig. Toch moeten we de oversteek maken naar onze camping in Cape tribulation wat het oudste regenwoud ter wereld is zo’n 340 miljoen jaar oud schatten ze, ouder dan het Amazone regenwoud. Na een kronkel bergweg met rotswanden die vlak naast de camper opdoemen komen we aan bij de safari lodge waar we twee nachten zullen blijven. Maandag hebben we een snorkel tour dus bij aankomst de camper installeren midden in de Jungle is geen straf.

Maandag 9-9-2019

Vanmorgen gaan we naar het Great Barrière Reef met de Ocean Safari die op de camping gevestigd zit. Vantevoren deze tour en camping in NL al geregeld met een mooie korting waardoor de camping zowat gratis is.

We moeten om 08:00 uur verzamelen en iedereen trekt een wetsuit aan behalve ik (dat zie ik later pas) en na enig uitleg lopen we met zijn alle door het regenwoud richting Cape Tribulation strand om dor het water de boot op te gaan.

Alle slippers en tassen moeten in een grote bak want het wordt een pittig ritje wordt er verteld, dus voorbereid op het ergste viel het allemaal wel mee.

Na ongeveer een half uur komen we aan bij Mackay reef, 1 stuk rif van het immens grote ‘Great Barrière Reef’. We gaan eerst het ienieminie strand op en daarna aan twee verschillende kanten snorkelen, we zien echt van allerlei kleuren vissen, gekleurd koraal en ook een schildpad op de bodem. Echt zo gaaf alleen bij de tweede keer snorkelen krijg ik het echt heel erg koud en gaan we toch maar opwarmen in de zon op de boot. Het regenwoud van Cape Tribulation en het Great Barrière Reef zijn twee wereldwonderen die elkaar kruisen dat is alleen hier als enige in de wereld waar tropisch regenwoud en rif elkaar kruisen.

Dan gaan we terug richting het strand en einde van de tour begin middag. S’middags gaan we wat lopen en Lookout’s bekijken en met de Drone op het strand vliegen voor vette foto’s en films, want het is hier echt spectaculaire natuur. Oudste regenwoud/natuur op aarde dus vastleggen is geen straf.

S’avonds lekker gerelaxed zonder WIFI want internet is hier niet, dus ook weleens lekker rustig.

Dinsdag 10-9-2019

We besluiten Safari Lodge te verlaten en richting Jindalba en de Alexandra Lookout te rijden, we gaan eerder weg want de weg ernaartoe is slingerend, krap in de bergen en met een veels te grote mega camper bijna vrachtwagen is het niet te doen om heen en weer te rijden ook al is het maar 30 km je doet er al gauw 2 uur over.

De Jindalba boardwalk is echt Jungle Jungle en heel vet om overheen te lopen, je hoort de gekste vogels en andere beesten en ziet de vetste wurgplanten en meters hoge boomvarens, palmen etc. Na twee uur lopen rijden we naar de Alexandra Lookout, wat een uitzicht niet normaal blauwe zee, boomvarens, strand en allerlei gekke planten, bloemen en een strak blauwe lucht prachtig.

Hierna steken wij de ferry weer over bij Daintree en rijden richting Mossman op zoek naar een camping. De bomen in dit dorp lijken wel 2000 jaar oud en zijn enorm groot, na enig zoeken hebben we zo een camping gevonden maar 4 km van de Mossman Gorge af prima dus.