yvonne-en-dennis.reismee.nl

De laatste dag zondag Tbilisi naar Boekarest Roemenië

Dus om 02:45 uur staan we op het vliegveld van Tbilsi om naar Boekarest te vertrekken ik voel me niet al te best met maar twee uur slaap in de afgelopen twee dagen. Na een rustige vlucht komen we S’morgens vroeg rond half 7 aan in Boekarest Roemenie. We kopen een pasje om met de Express line bus naar het centrum te gaan, het pasje kost rond de €5 voor twee personen dus dat is ook niet echt schrikbarend duur. Na ongeveer 3 kwartier komen we aan in de oude stad het is hier dus orthodox Pasen dus alles waar je normaal wat te eten kan halen zo vroeg is helaas nog gesloten. Met nog wat eiwit repen sjokken we de stad door, ik begin mijn moeheid echt extreem te voelen en heel lekker voel ik mij niet meer. Ik heb wat dingen in gedachten om te zien in de hoofdstad van Roemenië en we gaan dan ook eerst de oude stad te voet bekijken. De stad lijkt wel uitgestorven er is echt bijna niemand op straat alleen een paar zwervers, dus we lopen wat rond en gaan uiteindelijk richting het grootste gebouw van de wereld het paleis of parliament wat ooit voor de dictator Ceaucescu is ontworpen in de jaren 80. Door maar liefst 700 architecten en het heeft maar liefst 1100 kamers, echt een enorm gebouw. Dus willen we naar de ingang lopen om eventueel naar binnen te kunnen, maar naar de ingang lopen is oneindig en duurt echt wel bijna een half uur. Eenmaal bij de ingang blijkt het dicht te zijn omdat het Pasen is, dus dan maar weer langs het enorme hekwerk van het gebouw terug richting centrum om eindelijk een hapje te kunnen eten. We zijn echt uitgehongerd en gaan bij het restaurant met de gele M eten, we hebben heel de vakantie super gezond en goed gegeten en nu als twee hongerige mensen kunnen we alles eten. Hierna zijn we weer wat aangesterkt en kunnen we weer verder, eigenlijk heb ik er geen zin meer in omdat ik super moe ben en eigenlijk alleen maar wil slapen. We lopen in de hoofdstraat van Boekarest en zien alleen maar barretjes, restaurants en oude gebouwen, het doet een beetje Frans aan. Rond een uurtje of twee gaan we richting vliegveld en dat is maar goed ook want op dit vliegveld gaat het erg langzaam alles uit de rugtas, schoenen, riem uit zo drastisch zie je maar zelden. Daarna nog zeker 20 minuten wachten bij de douane en dan kunnen we door, de vlucht naar Amsterdam verloopt verder prima en kan ik terug denken aan al het mooie en bijzondere wat we hebben meegemaakt de afgelopen tien dagen. Het was een geweldige reis met ontzettend mooie natuur, oudheden, lekker gezond eten aardige mensen ontmoet en bij locals geslapen en de meest geweldige roadtrips gehad.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!