yvonne-en-dennis.reismee.nl

Tbilsi sightseeing

Na een super slechte nacht slaap omdat onze guesthouse genoot s’nachts thuis kwam en heel aardig het licht liet branden precies in mijn gezicht werd ik erg brak wakker om 05:00 uur smorgens. We hadden afgesproken om er zo vroeg uit te gaan omdat we dan mooie foto’s kunnen maken van Tbilsi. Met een gaar hoofd en slaapgebrek gaan we om zes uur de hort op en het is al bijna helemaal licht buiten, we lopen als eerste naar het Maiden Square om een foto te maken van de eeuwenoude gekleurde huizen met veranda. Hierna gaan we richting Abonotubani waar de badhuizen zijn en wij prachtige foto’s kunnen maken omdat er nu gewoon niemand loopt alleen een stel zwerf honden. Hierna lopen we naar boven waar we de smalle straatjes met gekleurde huizen bekijken en ook hoe hoger we komen hoe mooier het uitzocht over de stad. Overal waar we kijken zijn bloemen, bloemen en nog eens bloemen en het zonnetje schijnt, mijn moeheid is helemaal weg. Hierna besluiten om wat te eten als ontbijtje we zijn immers al drie uur in touw. Hierna lopen we naar de Freedom Bridge en naar Rike park waar we de kabelbaan naar boven nemen, dit is super want we kunnen hiervoor onze Georgische OV chipkaart gebruiken om vervolgens voor nog geen €0,10 naar boven te gaan.Daar aangekomen gaan we eerst naar het Narikala fort gebouwd in het jaar 1089, via een smal bospad komen we daar aan. Het ligt het meest hooggelegen van Tbilsi en het fort torent zo boven de stad uit, hierna lopen we naar de botanische tuin waar we wel 4 gel entree moeten betalen omgerekend een euro. Dit is een van de mooiste parken die ik ooit gezien heb met mooie bloesems, watervallen, bamboebos, bruggen, bloemen, Japanse tuin, werkelijk prachtig. Dan gaan we nog ergens een drankje doen met een prachtig uitzicht over Tbilsi en als laatste doen we nog een rondje bij een oud Armeens kerkje aan de overkant van het water. Dan maar rustig richting het hotel weer want het is inmiddels alweer half 7, we hebben gewoon 12,5 uur door de stad gebanjerd. De hitte en het lopen en het niet slapen hebben ons erg gaar gemaakt, nu maar terug douchen, inpakken en s’nachts om 01:15 uur gaat onze wekker want we worden om 02:15 uur opgehaald door een taxi om naar het vliegveld te gaan. Onze vlucht gaat i.p.v. 05:45 om 04:45 en dat is erg vroeg, dus daar gaat wederom mijn nachtrust en ik heb weer maar 1 uurtje geslapen.