yvonne-en-dennis.reismee.nl

Tallinn, Estland 2018

Tallinn, Estland 30-3-2018

Na een 5 uur slaap weer vroeg eruit om de bus te halen, we waren bijna klaar en toen kreeg ik ineens een sms dat de bus een half uur eerder weg zou gaan :(
Shit dan hadden we nog maar 22 minuten om de bus te halen, dus opschieten en keihard rennen door de sneeuw naar het busstation. Helemaal uitgeput en we hadden nog 5 minuten maar gelukkig gehaald. Na een 4,5 uur slingerend in de bus want de chauffeur vondt het fijn om te slingeren en langzaam te rijden.
Rond een uurtje of 12 aangekomen in Tallinn en daar gelopen met onze koffers naar het hotel die gelukkig niet al te ver weg is. Daarna Tallinn Old Town in en alle highlights bekeken, door goede vrijdag zijn er helaas wat dingen dicht wat wel jammer is zoals de vestingmuur. Het is echt een prachtig oud middeleeuws centrum waar we onze ogen uitkijken, overal heb je inhammen waar je gebouwen ziet vanaf het jaar 1247 na Christus erg bijzonder. De meeste gebouwen zijn ook met een pastel kleur beschilderd en de vestingmuur en alle kerken en pleinen maakt het een mooie stedentrip.
Gelukkig hebben we weer volop zon maar het vriest wel maar dat geeft niet voor ons.
Na wat lopen hebben we heerlijk op het plein op een terasje gezeten in het zonnetje.
Daarna nog het hoogste punt van Tallinn bekeken de heuvel Toompea en daar heb je een mooi uitzicht over Tallinn heen. Einde van de middag wat gaan eten bij La Cubanita en vroeg richting hotel omdat we vroeg eruit moeten voor de boot naar Helsinki.
Tallinn had ik graag langer willen blijven en is echt een aanrader.

Marco

Veel plezier daar nog dames

yvonne de Bondt

Dankjewel cootje, gaat helemaal goed komen :)