yvonne-en-dennis.reismee.nl

Osaka en Nara

Zaterdag 1 april Osaka

Na een slechte nachtrust ( klein 130 cm bed en een keihard matras) zijn we om half 7 maar opgestaan voor het ontbijt. Eenmaal beneden blijkt een hele invasie Chinezen dezelfde gedachte te hebben, elke tafel is bezet en boven elk eetgedeelte staat iemand. Wij hebben maar besloten dit over te slaan en maar wat te eten buiten de deur. We gaan al vroeg op pad richting het Osaka kasteel wat op loopafstand van ons hotel zit. Best een mooi complex met een enorme tuin/ park eromheen. Ook hier zijn alweer enorm veel mensen vroeg op de been. We maken nog even een bruiloft mee en zijn ook trotse hondenbezitters die graag op de foto gaan. Na een twee uur besluiten wij de metro te pakken richting Dotonburi, WoW, WoW en nog eens WoW wat een winkels, eettentjes, reclame etc. Dit is bizar heb in mijn leven nog nooit zoveel winkels gezien. Het houdt maar niet op qua winkels de straten zijn enorm lang en er zijn heel veel zijstraten met overal winkels. Ik dacht dat we in Hongkong of Bangkok veel winkels hadden gezien maar dit slaat echt alles. Niet alle winkels zijn even boeiend maar dat is maar goed ook anders raken we nooit uitgeshopt. Wat wel mooi is als je iets koopt in Japan en je hebt je paspoort bij hoef je de BTW niet te betalen, die halen ze gelijk van de prijs af. Na uren lopen en winkels kijken gaan we richting hotel, we zijn helemaal op van het lopen en lopen.

Zondag 2 april Osaka

Vannacht en S'morgens vroeg gewekt door onze lieve Aziatische buren die graag van heel hard praten, deurbonken en heen en weer lopen op de gang houden. We weten dat Aziatische mensen anders zijn, maar toch een beetje rustig ten opzichte van je medehotelbewoners zou wel fijn zijn. Dan maar eruit en op naar Nipponbashi, Dotonburi om weer wat andere winkels te bekijken, ook hebben we gelijk kaartjes voor Disneyland en Disneysea Tokyo aangeschaft. Wel een rip uit ons lijf maar ja je bent hier maar 1 x in je leven en je leeft maar 1 x zullen we maar zeggen. Ook is vandaag het animatie gedeelte aan de beurt niet echt heel boeiend voor mij maar Dennis wil het graag zien. Na uren poppen, electronica etc te hebben gezien gaan we maar wat eten bij een koffie en broodjes tent, we gaan een bord met pannekoekjes en fruit met ijs bestellen en een jus d'orange. We zijn €30 lichter en er is een wachttijd van 50 minuten, maar dat is niet erg want ben gaar van het lopen dus een uurtje zitten is geen ramp. We nemen buiten in een heerlijke stoel in het zonnetje plaats, dan uiteindelijk na precies 50 minuten (precies op tijd dat kunnen die Japanners wel) komt ons gerecht. Wow wat een bord ziet er heerlijk en goed gevuld uit, koste wat en duurde even maar dan heb je ook wat. Daarna nog wat in deze wijk rond gelopen en S'avonds een rondje Dotonbori om alle verlichting te zien en een hapje te eten.

Maandag 3 april Osaka/ Nara

Vanmorgen moesten we uitchecken en naar een ander hotel/ appartement verplaatsen in Osaka, dat dus maar gedaan. Vandaag staat Nara op het programma, makkelijk te bereiken met de JR pass vanaf Osaka en duurt maar 00:45 minuten. Vanaf Osaka station zijn we daarheen gegaan. Nara is een stad maar het voelt dorps aan, alles is op loopafstand van het station van Nara. Er zijn tempels die op de wereld erf goed lijst staan en vooral erg veel Hertjes, maar liefst 1600. De Hertjes kun je voeren met wat gekochte koekjes (€150 per pakje) en de beestjes zijn erg schattig en tam. Er liggen hele groepen bij elkaar, mooi om te zien. Ook de route van tempel naar tempel maar daartussen de Hertjes maakt het een mooie dagtour, ook slaag ik met het vinden van een echt Japans souvenir. Een houten geisha in mooie kleuren, ook niet goedkoop maar wel prachtig als souvenir. Na een paar uur gaan we met de trein weer richting Osaka waar we de koffers van het oude hotel naar het nieuwe appartement moeten brengen, gelukkig maar drie metro haltes verder. Na het heen en weer slepen zijn we ingecheckt bij Bureau Shitennoj Appartments en we gaan via de pratende lift naar onze kamer. Echt waanzinnig mooi, groot en van alle gemakken voorzien ook hebben we drie afstandsbedieningen voor de douche. Voor mist, nevel, ventilatie, licht, temperatuur en nog veel meer en geluid. Het geluid ------> alles praat hier in Japan van de douche, het stoplicht, de metro ( elke metro heeft een apart geluid, vogelgeluid, harpgeluid etc.) de trein, de lift, de pinautomaat, de wc nog net niet maar dat gaat er vast komen. Gek op geluidjes hier in Japan, ook geen normaal geluid het is eerder kinderlijk of een verschrikkelijk nerveus liedje ( Zo van schiet eens op) ben er nu een beetje aan gewend maar eigenlijk is het zeer vermakelijk. Maar goed het appartement is geweldig, een woonkamer, inloopkast, badkamer met wasmachine en alle gemakken voorzien, keuken, flatscreen tv, groot bed, warme wc, balkon en heerlijk rustig.

Dinsdag 4 april Osaka

Lekker uitgeslapen en begin middag richting treinstation gegaan en daar in het reuzenrad gezeten, verder nog wat rond gelopen maar eigenlijk zijn we best gaar en besluiten om wat te rusten in ons fijne appartement.S'avonds maar onze koffers ingepakt en nog een hapje gaan eten in Shinsaibashi, bij deze wijk krijg ik voor het eerst in Japan beetje een raar gevoel. Een beetje onrustig en toch wat eng, er is niets aan de hand maar toch. Dennis en ik besluiten om dan maar weer richting metro te lopen en misschien in het winkelcentrum daar een hapje te eten. Dat was een goede keus want we hebben prima gegeten.