yvonne-en-dennis.reismee.nl

Kyoto naar Osaka

Vrijdag 31-03-2017 Kyoto naar Osaka

Vanmorgen op tijd uitgecheckt (09:00 uur) en met de bus richting het filosofen pad gegaan. Het in en uitchecken in Japan is bijzonder late check in (15 of 16:00 uur) en bijzondere vroege check uit (10:00 uur). Ik denk dat ze dat doen om de kamers extreem schoon te krijgen, want dat zijn ze zeker. Nergens ter wereld waar we geweest zijn, zijn de kamers zo schoon als in Japan. Vandaag hadden we bij onze kamer dat ze mijn pyjama netjes opgevouwen op bed leggen. Ook zijn de mensen op straat erg behulpzaam en vriendelijk en ze willen niets van je omdat ze toch geld genoeg hebben te besteden. Maar na een rondje filosofenpad in Kyoto besluiten we terug te gaan met de bus en onze koffers op te halen bij het appartement om vervolgens in de stromende regen richting het station te lopen. Daar nemen wij de trein naar Kyoto station ( echt een chaotisch en super druk treinstation, zeg maar Rotterdam centraal maar dan 100.000 mensen drukker en 10 x groter qua oppervlakte of zo) en vandaaruit nemen wij de JR trein richting Osaka. De afstand is niet zo ver en binnen 35 minuten komen we daar aan. Het regent nog steeds keihard en gelukkig kunnen we nu onze Gore-Tex kleding testen, en ja hoor alles onder onze jassen blijft super droog. Het treinstation van Osaka is nog inmenser, bizar groot. Je hebt een noord, zuid, west en oost shopping mall gedeelte met oneindig veel gangen met winkels. Boven en beneden verdiepingen, het is een enorm groot labyrint met massa's mensen. Het centrale punt waar alles samen komt loopt echt iedereen door elkaar, er hangen spiegels en er zijn verschillende in -en uitgangen. Ik word er gewoon duizelig van pffff. Maar na wat verschillende metro lijnen te hebben genomen komen we aan bij ons hotel, helaas kunnen we daar pas na 16:00 uur in onze kamers. Dus dan maar terug richting het station en de ontelbare winkels en restaurants af, daar kunnen we ons wel aardig een paar uurtjes vermaken.