yvonne-en-dennis.reismee.nl

De laatste paar dagen Zuid-Oost-Azië.

Het laatste dagje in Pai hebben wij niet veel meer uitgevoerd, als ontbijten, inpakken en s'avonds wat overheerlijke verse sushi en wat wraps met kebab gehaald op de markt.
De volgende dag moesten we vroeg uit de veren om onze minibus van 07:00 uur van Pai naar Chiang Mai te nemen. S'morgens zagen we nog een aantal monniken wat aalmoezen halen bij de plaatselijke bevolking, het ging er wat reëler aan toe dan in Luang Prabang moet ik toegeven. Met de minibus ging prima, na 1100 bochten gemaakt te hebben door de bergen heen waren we wat misselijk. Maar verder waren we zeker 4 uur sneller dan de lokale bus en dat voor maar 150 bath, terwijl je hier in Chiang Mai met de taxi of tuk tuk voor 160 bath van je hotel naar een shopping mall (9 km verderop) wordt gebracht.
Maar aangekomen, ingecheckt en naar het oude centrum gegaan voor wat eten en een overheerlijke olie massage bij Ginny. Die heeft een massage salon voor het hotel waar we drie keer te gast waren. Daarna met Dennis, Emiel, Ginny en ik met Ginny's auto naar Doi Inthanon gereden. De rit duurde zo'n 2,5 uur door de bergen naar het hoogste punt van Thailand, waar je echt een erg mooi uitzicht hebt over het gebied buiten Chiang Mai.
Na verschillende keren entree te hebben betaald en mooie natuur en uitzichten gezien te hebben, is Emiel terug gereden naar Chiang Mai om daar wat te eten.
Wat een leuke en gezellige dag, na 3300 bochten op 1 dag had ik wel even genoeg van alle bergweggetjes. Maar ze zijn wel mooi!

Vandaag (vrijdag 7-2-2014) uitrusten, inpakken en vanavond vliegen we naar Bangkok en morgen naar huis na 6 weken gereisd te hebben. Het was mooi, hoogtepunten, dieptepunten, schitterende uitzichten, landschappen gezien, leuke maar ook grappige mensen gezien en ontmoet, 4 landen doorkruist, vele verschillende hotels gezeten, mooie excursies gedaan, het ziplinen en in een boomhut slapen was een fantastische ervaring en mijn absolute hoogtepunt was zeker het indrukwekkende Angkor. Al met al een geslaagde vakantie met hier en daar een wat minder puntje. Maar het is mooi geweest, bye bye South-East-Asia!!