yvonne-en-dennis.reismee.nl

De grens van Thailand naar Laos....

Vanmorgen uit ons Nobel House is Chiang Mai uitgecheckt en opgehaald met een pick up die ons naar het busstation bracht. Vandaaruit moesten we zo\'n 5,5 uur met de bus naar Chiang Khong (grensplaats Thailand/Laos). We zouden volgens de man van het Nobel House een 1e klas plek hebben in de bus en daarom was deze 100 bath duurder dan normaal, daarnaast heeft hij ons ook nog teveel laten betalen voor de pick up naar het busstation. Snel verdiend met niets doen!
Uiteindelijk is iedereen hier toch op je geld uit, en die Thaise glimlach is toch maar schijn.
Daar ben ik na 6 keer in Thailand geweest te zijn wel achter. In Vietnam zijn de mensen echt oprecht vriendelijk. Maar goed na een lange busrit door prachtige landschappen met bergen, rijstvelden en palmbomen kwamen we aan in Chiang Khong. Daar werden we uit de bus gezet en daar moesten we dan verplicht met een soort van Tuk tuk naar de grens van Thailand naar Laos.
Het karretje was te zwaar met onze drie backpacks, drie rugtassen en drie personen erin.
Een backpack moest daarom in een andere tuk tuk. Eenmaal aangekomen werden we weer opgelicht voor 100 bath p.p. En toen de Thaise grens over, daar een buskaartje gekocht voor weer 120 bath voor drie personen. En toen de bus in wachten en nog eens wachten, tot die vol zit natuurlijk. Daarna na 1 km weer de bus uit, formulieren invullen, pasfoto en $35 en dan de grens over. Toen uiteindelijk weer 100 bath p.p. Voor een tuk tuk om naar ons hotel te gaan. Dus in een stuk van zo\'n 12 km bij elkaar waren we al heel wat geld lichter, nu maar hopen dat het allemaal de moeite waard is. Daarna het grensplaatsje Huay Xai maar gaan bekijken, pffff wat een armoe zooitje haha.... Dat is wel even wat anders. Ik dacht dat Vietnam schokkend was, maar dit dorp kan er ook wat van. Maar goed sta open voor alles en een nieuwe ervaring is altijd welkom.
Het dorpje is niet meer dan 1 straat met wat gare guesthouses en restaurants waar niemand durft te eten. Het is eigenlijk een opstapplaats voor de slowboat naar Luang Prabang of zoals voor ons naar de Gibbonexperience. We gaan het zien, ben erg benieuwd!