yvonne-en-dennis.reismee.nl

Chiang Mai, Thailand voor de 5e keer!!

Donderdag 16 januari 2014:
Vanmorgen lekker uitgeslapen en daarna wat gaan eten en daarna bij het onwijs grote zwembad gelegen van ons hotel. Het hotel is enorm, twee zwembaden een super locatie vlakbij de nightmarket. Verder zitten er bij het zwembad een paar winkeltjes, een massage salon, een kapsalon etc. Echt een heel mooi hotel, met ook meerdere restaurants.
Maar genoeg over het hotel, na het zwembad een gezichtsbehandeling en een Thaise massage zijn we wat gaan drinken in de \"Chiang Mai saloon\". De eigenaar van deze tent woont al 13 jaar in Chiang Mai komt uit Texas en is getrouwd met een Thaise.
Hij is 67 jaar en heeft nog een ander restaurant verderop in de straat. Na wat cowboy verhalen en een paar biertjes zijn we naar andere barren gegaan verderop in de straat.
Bij een van de barren kwamen we Mike en Kwan tegen, dat zijn bekenden van ons en die zouden we in Chiang Mai ontmoetten. Met hun wat gelopen en richting Bubbles club, wat erg gezellig was! Ben vrienden geworden met wat Koreanen die met ons op de foto wilden en de bazin van de Bubbles Club en heb daarna ook nog staan dansen met een ladyboy.
Om een uurtje of 4 in de morgen maar weer richting hotel om te gaan slapen.
Bij buitenkomst begon de lokale markt al met opbouwen met een groente en fruit kraampjes
En wat andere lokale spullen. Jeetje best vroeg als je om 4 uur s\'morgens begint met de markt.

Vrijdag 17 januari 2014:
Vandaag weer wat gerelaxed en genoten van het zwembad. Omdat ik al voor de 5e keer en Dennis al voor de 6e keer in Chiang Mai is komen we echt om te relaxen. S\'avonds weer bij onze plaatselijke boxkampioen gezeten bij de bar waar hij werkt. Het is een lilliputter die bokst in Chiang Mai, hij ziet er echt grappig uit met om elke vinger een grote ring met een skelet afbeelding erop.

Zaterdag 18 januari 2014:
Uitgecheckt bij ons hotel en naar het hotel verhuist van Dennis zijn broer, het is veel minder luxe maar ook stukken goedkoper. Het hotel zit zo\'n drie kilometer verderop, een tuk tuk chauffeur wilde ons nog afzetten met het geld en toen zijn we maar gaan lopen. Dennis zijn broer kwam echt op het goede moment met zijn fiets langs en nam de twee grote backpacks op zijn fiets en reed ermee weg. Wij liepen hem een stuk achterna, totdat we hem niet meer zagen en daarna voor een uur rond gelopen om te kijken waar het hotel was. Hadden we nu de tuk tuk maar genomen voor dat beetje geld. Maar goed, daarna ingecheckt en naar een mega shopping mall gegaan met zijn vijven en daar wat rond gekeken. S\'avonds had je een saturdaymarket naast ons hotel en daar wat rond gekeken en een heel mooi en groot (en zwaar) Boeddha hoofd gekocht. nadat we gegeten hadden van de markt. Ik had een bak vol met allerlei sushi voor 80 bath (€1,60) en mango met sticky rice 40 bath (€0,80) en het smaakte echt heerlijk.
Later die avond naar Hot Shot en Bubbles geweest.