yvonne-en-dennis.reismee.nl

Bye Bye 2013, welkom 2014 vanuit Hanoi!

Na wederom een lange vlucht naar Bangkok en een kleinere vlucht van Bangkok naar Hanoi zijn we inmiddels drie dagen verder. Hanoi druk, chaotisch, heel veel brommers, smog en miljoenen mensen die allemaal wel met iets bezig zijn. Het is hier een wirwar van straatjes met overal spullen, brommers, mensen op kleine krukjes die wiskhy drinken (vooral de mannen) en ontelbaar veel prulzooi etc.
Gisteren naar het mausoleum van Ho Chi Minh Geweest, daar wat rondgelopen.
Nog wat andere bezienswaardigheden bekeken en daarna op kroegentocht geweest en wat heerlijke Tiger biertjes weggedronken in de Rock Star bar, The dog with te long Hair bar/disco en The Soho bar erg gezellig allemaal. Bij de Soho bar ging een rolluik omhoog en toen konden wij erin. Dat komt omdat ze na 12 uur s\'nachts bepaalde barren dicht moeten gooien en daarom zat er een rolluik voor.
Waar de Vietnamese jongeren dance battles aan het houden waren terwijl ze geen van allen kunnen dansen, maar dat maakt het dan ook weer erg grappig. Na een half uur binnen te zijn geweest moesten wij weer vertrekken van de politie. Tja zo gaat dat hier.....
Aangekomen bij ons hotel was ook daar het rolluik dicht, rond 03:00 uur proberen te slapen maar door de disco naast ons hotel heb ik geen oog dicht gedaan. Om 05:15 uur hield het gelukkig op. Ook starten ze de lokale markt hier beneden op om 06:00 uur in de ochtend, waardoor ik dus geen oog dicht heb gedaan. Vannacht hoop ik goed te slapen na een geslaagd oud&nieuw.
Vandaag de gevangenis bekeken en vanavond de hort op voor een eindejaarsfeest!

Welkom 2014!!
Een nieuw jaar een nieuw begin. Dit oudjaarsfeest is niet zoals andere jaren met vrienden of familie feesten en borrelen, maar zoeken tussen honderden zoniet duizenden brommers, mensen en eetstalletjes op zoek naar een barretje om gezellig wat te gaan drinken. Uiteindelijk wat gevonden, \"The Rockstar bar\" . Daar wat gedronken en verder buiten naar een ander barretje gegaan, dat waas niet verstandig want door de drukte en hektiek kwam je nergens meer binnen.
Uiteindelijk na veel zoeken toch maar weer terug gegaan naar de eerste bar. Daar was het toch ondanks de drukte best gezellig met goede muziek!
Morgen vertrekken wij voor twee dagen naar Mau Chau.