yvonne-en-dennis.reismee.nl

Krabi, Thailand

Woensdag na twee vluchten aangekomen in krabi, echt warm en vochtig toen we aankwamen. Een luchtvochtigheid van zo\'n 90% het had ook net geregend. De bus genomen naar het hotel vanaf het vliegveld de rit ging via krabi town en duurde ongeveer een uur. Bij het hotel aangekomen ingecheckt, wat gegeten bij het hotel en verder niks meer gedaan want het was al best laat en een lange dag geweest.

Donderdag eerst naar het mooie zwembad in een tropische tuin gelegen en daar een paar uur doorgebracht, wat naar de pier gelopen en excursies geregeld naar een aantal eilanden en James bond island.

Vrijdag ontbeten, twee scooters gehuurd bij het hotel en wat gaan touren in en rond krabi en oa nang. Een snorkel set gekocht daarna naar het hotel, de set uitgetest in het zwembad en daarna weer gaan touren. Erg mooie uitzichten gezien van lime stone bergen en palmolie en rubber plantages, stranden en naar een hele vage catfish farm geweest midden in de jungle. Waar ze ook krokodillen hadden, beetje een vaag zooitje daar en wat vervallen, maar wel heel apart.je kon de meervallen ook voeren met wat korrels die je bij de entree kreeg. Daarna terug richting oa nang gereden waar we een buitenkart baan tegen kwamen en ineens een tropisch buitje naar beneden kwam. Toen terug gereden met de scooter naar het hotel.

Zaterdag weer met de scooter op pad, eerst richting Krabi town onderweg een paar keer gestopt bij een liggende boeddha en een rit door de prachtige natuur van limestone rotsen met begroeiing. Daarna in Krabi town wat rond hebben gekeken bij een tempel, de pier en wat winkels. Toen terug richting hotel, s\'avonds met de scooter naar Oa Nang krokodil gegeten en daarna wat gaan drinken bij verschillende barretjes.

Zondag vroeg eruit en een excursie naar James Bond island, eerst werden we opgehaald met een scooter met een bankje en een dakje, geen tuk tuk maar anders. Aangekomen bij de pier onze ticket laten zien van de excursie en iedereen begon te lachen, zij dachten dat wij naar de eilanden wilden maar dat was pas maandag. Lekker bijdehand dus terug in de uitgebouwde brommer naar het hotel waar we alsnog opgehaald werden rond 9 uur om naar James Bond island te gaan. Toen 1,5 uur in een busje en aangekomen bij de pier waar we de boot opgingen en een hele mooi tocht langs limestone kliffen en mangrove bossen maakten. Toen eerst naar het beroemde James Bond Island waar we een half uur rond konden lopen en foto\'s konden maken. Toen weer teug op de boot en een tocht per kano met een gids langs rotsen onder rotsen door en langs mangrove en na zo\'n half uur weer naar de boot en eten op het drijvend dorp \'moslim village\' erg lekke eten. Daarna het dorp bekeken wat totaal op het water ligt met pallets, piepschuim en houten palen.