yvonne-en-dennis.reismee.nl

Chiang mai, Thailand

Woensdag na een lange vlucht en nog een tweede vlucht aangekomen in Chiang Mai. Ingecheckt wat gedronken in het enige barretje wat nog open was, want het was de verjaardag van koning Bumibol dus veel dingen waren gesloten. Op zich niet erg want we waren ontzettend brak van de reis en het niet slapen. S\'avonds wat gegeten bij Elvis, een soort van Mexicaans/ Amerikaans restaurant waar we enorme (Amerikaanse maten) burritos hebben gegeten. Teveel om op te krijgen, intussen werden er om de 5 minuten Thai boks folders op onze tafel gegooid. Waar we na een uur een enorme stapel van hadden. Toen naar het hotel en bijna 12 uur geslapen.

\'S ochtends heerlijk gezwommen in 33 graden en daarna naar het centrum en s\'avonds wat bij een barretje gedronken en daarna naar het Thai boksen waar we eerste rang zaten voor nog geen €10, echt super!! Zo\'n 8 wedstrijden bekeken en daarna gaan stappen bij le fabrique een nieuwe discotheek, want onze vertrouwde Bubbles club was helemaal leeg en dus niks meer. Erg jammer vondt het daar altijd erg gezellig. Rond 02.00 naar het hotel want we moesten vroeg op voor onze thaise kookles.

S\'morgens werden we om 9 uur opgehaald door de kookleraar en gingen we eerst naar een lokale markt waar we groenten en vlees kochten voor het koken. Natuurlijk uitleg erbij over de meest vreemde groenten, eieren en fruit. Daarna met een Pick up naar zijn huis om te gaan koken. We konden ieder 3 gerechten uitzkiezen om deze te bereiden en 3 gerechten maakte hij dan en alles kon je ook opeten en proeven. Intussen nog zijn tuin in voor wat verdere uitleg over groenten, heel interessant. Toen mijn massaman curry, pad Thai en Tom yum soep gemaakt, daarna opgegeten...S\'avonds op tijd gaan slapen want we moesten vroeg op voor de jungle trekking.

Zaterdag ochtend zouden we opgehaald worden tussen 9.00 en 9.15 om 9.45 was er nog niemand te bekennen, uiteindelijk om 10.05 werden we opgehaald met een volle rugzak en slaapzak om daar twee dagen mee rond te trekken. Iedereen opgehaald nog een Nederlands stel, twee Nederlandse meisjes een amerikaan een jongen uit Londen en een Franse jongen en natuurlijk onze gids watt. Eerst een uur of twee rijden bij een markt wat water ingeslagen en weer een uur gereden voordat we aankwamen in de jungle waar we eerst gingen eten en daarna op een olifant door de jungle...daarna met onze gids en bepakking gaan lopen de berg op en nog meer de berg op..erg zwaar maar zeker de moeite waard voor het super mooie uitzicht op 1000 meter hoogte waar we ook sliepen. S\'avonds bij het kampvuur gezeten met heel veel Singha biertjes en muziek. Onwijs gezellig en daarna s\'nachts toch uitstekend kunnen slapen onder de klamboe.

Zondag vroeg op ontbeten en gaan lopen naar beneden naar de waterval, het uitzicht was prachtig alles mooi groen en alles in bloei. Bij de waterval even uitgerust en daarna weer gaan lopen langs het water door de prachtige natuur, heel erg mooi...uiteindelijk na 1,5 uur lopen aangekomen bij het wild water raften dat was waanzinnig en daarna nog gaan bamboe raften. Toen na het eten terug gegaan naar het hotel en s\'avonds uitgerust.

Maandag naar de doi suthep tempel hoog in de bergen daar wat rond gekeken, daarna naar nog een andere tempel en naar de nightmarket gegeten en gaan drinken bij wat barretjes tot laat.