yvonne-en-dennis.reismee.nl

Ho Chi Minh City en Bangkok

Vandaag onze laatste dag in HCMC we moeten onze tijd effe uitzingen want onze vlucht gaat vanavond pas om 18.00 uur. Dus nog maar effe wat eten en een beetje rond kijken, we wilden in de hoogste toren van heel HCMC (recht tegenover ons hotel) maar aangezien die erg prijzig was hebben we er toch maar vanaf gezien. Toen kwamen we heel toevallig voor de 3e keer in deze vakantie Cor en Marijke tegen, wat gezellig!! Toen zijn we nog even wat gaan drinken in het backpackersdistrict een stukje verderop, daar waren de biertjes maar 10.000 dong ( 0,37 eurocent). Gezellig gekletst over de dingen die we meegemaakt hadden en toen maar richting vliegveld voor onze vlucht naar Bangkok. Dat ging allemaal goed, alleen een paar russen die moeilijk liepen te doen bij de bagage, waardoor alles uitliep..Maar verder ging het oke. Rond 21.00 uur aangekomen bij ons hotel in de wijk Sukumvith. best ver van de koh san road enzo maar die hebben we toch al meerdere malen gezien, en we kunnen altijd de BTS en de MTR metro nemen naar die kant..de man van het hotel bracht ons naar onze kamer. Nee dit kan niet dachten wij, een mega kamer echt heel groot. Met een eethoek, keuken,amerikaanse koelkast, bank, salontafel, 2 tv's een grote kast met mega bed, een super mooie badkamer met douche en bad, wasmachine en een heel groot balkon. Wow helemaal super, maar dit kan niet van ons zijn. Dus nog een keer vragen beneden bij de receptie, en de vrouw zei; your lucky!! Het was dus echt zo, en dat voor dezelfde prijs en nog een nieuw hotel ook..

29 januari 2012

Vanmorgen wat ontbeten en toen richting winkelcentrum om wat te winkelen, maar er zijn hier zoveel winkels , dat is niet normaal..en super goedkope spullen. Nog steeds hetzelfde als 3 jaar geleden. Ik dacht dat zal wel veranderd zijn met die toeristentoenname in Thailand. Wat spulletjes gekocht en toen op naar Krishna's art om een boeddha te kopen. Ik had dit adres van een Canadees meisje gekregen en zodoende dat we daar gingen kijken. Wow wat een spullen had deze winkel, eerst maar benden kijken. Toen was er nog een etage en nog een en nog een, helemaal vol met boeddha's en kastjes, andere spullen..echt teveel om te kiezen. Maar uiteindelijk hebben we 2 tempelwachters gekocht een paar en een kastje.Helemaal blij :) Daarna terug naar het hotel en verder niks meer gedaan.

30 januari 2012

Wat gewinkeld, gegeten, gerelaxed..

31 januari 2012

S'morgens lekker bij het zwembad gelegen en daarna op naar de mega shopping malls, in 1 straat zitten er zeker al 10 mega shopping malls...Bangkok hebben we toch al meerdere malen gezien dus dat hoeft ook niet meer. Maar de winkels zijn zeer verleidelijk en de spullen zijn ook nog eens veel goedkoper als in NL....s'avonds lekker wat gaan eten bij een thais restaurant, heerlijk!! Daarna wilde we wat biertjes gaan drinken in de wijk Nana,maar dat was niet meer wat het 4 jaar geleden was er liepen erg foute mensen (niet uit Thailand) en we zijn zo snel mogelijk terug naar ons hotel gegaan.

1 februari 2012

Vanmorgen weer lekker wezen zonnen bij het zwembad, daarna weer richting Siam in sukumvith. Daar wat rond gekeken en gewinkeld uiteraard, en daarna stonden er een paar meisjes van de madame tussauds of we niet met korting naar binnen wilden. Dat hebben we gedaan en daar kun je allerlei kleding aantrekken en met de beelden op de foto, helemaal super!! Daar wat rond gelopen en toen s'avonds naar de MBK wat rond gekeken. Ook weer een mega shopping mall, waar je echt van alles kunt kopen. Meer een shopping mall voor de locals. van alles voor je iphone tot boeddha beelden, tot zijden kussens van alles.

2 februari 2012

Vanmorgen eerst naar het zwembad maar de zon kwam niet echt door, dus toen maar terug naar de kamer. Daar begon het ineens te regen, nou ja stormen. Onweer, harde wind en heel veel regen, keiharde regen echt niet normaal. Dat duurde zeker meer als een uur, de airco begon te pruttelen. Dus ik naar de receptie om dat te zeggen. Toen kwamen er ineens 6 man naar onze kamer, en toen zeiden zij dat we gelijk de kamer uitmoesten. Pfff wat een gedoe alles weer inpakken en weer uitpakken, lekker dan. Daarna zaten we ineens op de 9e verdieping daar zagen wat er was gebeurt. Een overstroming alles om ons heen beneden lag zeker een halve meter onder water, de auto's rijden door het water, mensen lopen door het water. De mensen scheppen hun huis leeg met het water...jeetje wat erg!! Nu dus maar binnen blijven en hopen dat het minder wordt..

ton

Dan zit het er bijna weer op Yvonne
morgen de laatse dag van Bas
heeft gelukkig al een andere baan
Tot volgende week