yvonne-en-dennis.reismee.nl

Ho Chi Minh City, Zuid-Vietnam.

Vanmorgen lekker uitgeslapen en daarna wat gaan eten in de buurt waar we met ons hotel zitten, we zitten in district 1. De meest bekeken buurt van hcmc. En waar ook de meeste dingen te beleven zijn. Ook is het de elite buurt, wist ik veel toen ik dit hotel boekte. Maar goed we gingen dus ontbijten en dat was dus ook best duur, maar wel lekker. Daarna wilden we wat dingen in hcmc gaan bezichtigen maar omdat het tet is is maar 30% open in heel hcmc. Maar gelukkig was het war museum open, daar wilden we naar toe. Eerst langs het plein met de mooie dure hotels en langs de Notre dame en het station wat allemaal frans aandoet. Zoals vele gebouwen hier maar ook in de rest van Vietnam van wat wij gezien hebben. Toen door een park heen en daar was het war museum, dachten wij. Want er stonden allemaal tanks en een gevechtsvliegtuig in het park. Dus wij wachten om naar binnen te kunnen, en betaald aan de kassa. Wat foto's gemaakt en toen naar binnen...huh waar zijn alle foto's van de oorlog. Het enige wat wij zagen waren grote kamers met tafels en stoelen. Bleek dat wij in het paleis waren i.p.v het war museum pfff lekker slim van ons zeg...haha!! Dus wij maar een paar straten verderop gelopen en toen hadden we wel het goede museum...gelukkig maar. Wow daar stonden wat mooie tanks, gevechtsvliegtuigen en helikopters. Toen het zeer indrukwekkende museum bekeken, echt heel bizarre foto's en kooien die ze gebruikte en foto;s van onthoofde mensen uit de tijd toen de fransen de guillotine introduceerde. Tot de tigergages die helemaal van prikkeldraad waren en waar de gevangenen in zaten echt bizar. Daarna alle foto's bekeken van de orange babies, die zwaar misvormd waren door het gas wat de amerikanen gebruikte in de oorlog. En andere bizarre foto;s, zeer indrukwekkend!! Na dit museum terug gelopen naar het hotel en s'avonds in het winkelcentrum wat gegeten.