yvonne-en-dennis.reismee.nl

Penang, Maleisie.

Zat. 12 feb 2011

Vanmorgen vroeg wakker geworden, en toen wat van Penang gaan verkennen. Eerste indruk (wat een vies eiland) alles smerig en heel veel verkeer. Met moeite een weg oversteken, met soms wel een minuut of 10 wachten, terwijl de locals al bellend zonder te kijken moeiteloos oversteken. Daarom gebeuren ook de meest dodelijke ongelukken in malesie van zuid-oost azie...geen wonder. Dat snap ik nu wel, alles rijd maar door elkaar en het gaat elke keer maar net goed!! Maar goed verder niet heel veel gedaan, een beetje gezwommen in het zwembad van traders hotel met super lekker weer.

Zondag 13 feb. 2011

Weer een paar baandjes gezwommen in het zwembad, daarna gaan lopen richting Gurney drive. Daar onderweg de ene na de andere witte engelse villa tegengekomen, die daar volgens mij al begin vorige eeuw stonden en sindsdien niks meer aan gedaan is, met bomen die erdoorheen groeien. Sommige huizen lijken echt spookvilla's, heel apart. Toen na een paar uur lopen aangekomen bij gurney drive aan een boulevard met wat kraampjes, restaurantjes en een hele grote shopping mall. En natuurlijk konden we niet laten om effe een kijkje te nemen. Toen wat gegeten en terug gegaan naar het hotel.

Maandag 14 feb. 2011

Lekker uitgeslapen en een taxi genomen naar queensbay mall, nog een groter winkelcentrum dan die bij de gurney drive. Daar een paar uur rond geshopt en toen maar terug richting hotel daar wat gezwommen en s'avonds bij een thais restaurant gaan eten. Lekkere groene curry op heerlijk!! En dennis rijst met cashew nootjes...

Dinsdag 15 feb 2011

Weer wat bij het zwembad gehangen, gefitnest en s'avonds bij Kim Gary gaan eten, wat een super restaurant!! voor 8 euro hadden we samen:

-1 french toast (ertussen pindakaas met boter)

-1 garlic bread

-1 noodles soep met beef en groenten

-1 rijst met kip en groenten

-2 portie frietjes (best veel)

-2 grote cola

-2 tegoedbonnen voor de keer erna voor 30% korting en een gratis french toast;

En alles is heel erg lekker, bediening aardig en het eten heb je snel..jammer dat ze die in nederland niet hebben.

Woensdag 16 feb 2011

S,middags van hotel gewisseld want het traders zat vol voor de rest van de week,dus naar een hotel verhuisd zo'n 1,2 km verderop. Jammer voor de taxichauffeur die dacht dat hij een mooi ritje naar het vliegveld had. Toen ingecheckt bleken we met het hotel naast het chatt fatt tze mansion te zitten, een huis van een hele welvarende en belangrijk man van chinese afkomst, die daar woonde in 1880 met 3 van zijn mooiste vrouwen en 8 zonen. Een heel mooi gerestaureerd blauw huis. Daar een rondleiding gehad van ongeveer een uur. Wel een erg mooi huis we mochten helaas van de binnekant geen foto's maken. Toen naar het fort van Francis light gegaan een engels man die in 1700 zoveel daar ergens aan wal kwam en daar zo beetje penang heeft gemaakt van hoe het nu is, met allerlei engelse geschiedenis. Daar wat rond gekeken bij de kanonnen en de bunkers was wel grappig om te zien. Toen wat gaan eten weer bij Kim Gary en verder niet zoveel.

Donderdag 17 feb 2011

Vanmorgen vroeg eruit en op naar het busstation om naar Penang hill te gaan, de bus voormaar 2 ringgit per persoon (ongeveer 0,50 cent) genomen. Komen we daar is het treintje die je naar Penang hill brengt in reperatie (wat een pech, al de zoveelste keer deze vakantie). Maar goed dat liet onze pret niet drukken, wij op naar het tempel complex van kek lok si. Dat was te voet te doen waar we werden afgezet met de bus. Eerst door een paar donkere steegjes met kraampjes een trap op en daar achter kwamen we uit bij een soort bruggetje met daaronder zo'n (niet overdreven) 1000 schildpadden. Echt het krioelde ervan, echt heel veel!! Vandaaruit begon het tempelcomplex, wow echt heel mooi!! leek wel een complete stad met overal buddha's en lampjes en wierook, en overal tempels en poortjes, pagodes heel mooi. Vandaaruit wat rond gekeken en toen langzaam een beetje terug gegaan om wat te eten.

patrick en nelleke

Klinkt weer helemaal super! Zijn benieuwd naar de foto's!