yvonne-en-dennis.reismee.nl

Kota Kinabalu, Sabah Borneo.

S'morgens om 6:10 uur gevlogen van Kuching naar Kota Kinabalu (andere kant van MaleisischBorneo) Daar aangekomen konden we gelijk de kamer in en een excursie geregeld naar kota kinabalu national park. Verder de stad wat verkent, wel een hele verpauperde stad en hele arme mensen en het was vooral overal erg vies. Echt een hele grote filipijnse nederzetting op het water, met huizen op palen. Ze maken vooral veel handwerk en souveniers, dus maar een masker gekocht voor thuis. S'avonds lekker nasi lemak gegeten.

8 feb. 2011

S'morgens om 7:15 gaan ontbijten en om half 8 opgehaald door onze uberblije gids radge (half maleis, half indier) en 2 duitse toeristen van een jaar of 50. Eerst 1,5 uur gereden naar een plek met uitzicht op de kinabalu berg (hoogste van zuid-oost azie), met daaromheen allemaal souvenier winkeltjes. Vandaaruit richting de poring hot springs gereden en canopy walk. Daar eerst de canopy walk gelopen, erg mooi uitzicht en erg hoog door de boomtoppen gelopen op een wankel bruggetje van een plank en een paar netten. vandaaruit gingen dennis en ik naar een mooie waterval lopen en de duitsers gingen naar de hotsprings, die stelde niet veel voor dus die hadden wij overgeslagen. De waterval was zeker de moeite waard en maar 3 mensen te bekennen daar. Toen wat gedronken met onze gids, en vandaaruit gingen we naar een zeldzame bloem de rafflesia (de grootste bloem ter wereld) maar er waren er 3 in bloei. dus we hadden erg geluk. Bij een boer die ook wat entree vroeg om de bloem te mogen zien. Toen ongeveer een uur gereden door het meest prachtige landschap met rijstvelden, bergen en palmbomen en allerlei prachtige planten. super mooi!! En we hadden het erg getroffen met het weer, heel erg zonnig... toen gaan eten bij een restaurant op de top van een heuvel met een super uitzicht, daar lekkere soep met rijst en vis, kip, beef en thee op. goede maaltijd en ik had erge honger. Vandaaruit richting het nevelwoud van kinabalu park gereden. Daar een uurtje rond gelopen en alle feitjes over allerlei soorten orchideen en andere bekerplanten en boom varens gehoord, erg mooi park!! Ook watervallen en allerlei glibberige paadjes in het park. Endaar is ook gelijk het begin naar de route van de kinabalu berg. Toen weer bij het hotel afgezet s'avonds rond half 7 en wat gegeten en niet heel veel meer gedaan.

9 feb. 2011

Vanmorgen ontbeten en naar Manukan en Mamutik island gegaan voor de kust van KK, we hadden een prive bootje gehuurd en ons af laten zetten bij de eilandjes. Daar wat gesnorkeld en rond halverwege de middag weer terug, want je verbrand echt heel snel daar in de zon. Daarna wat gewinkeld, gegeten...

10 feb 2011

niets spectaulairs, relax dag.

11 feb 2011

S'morgens uitgecheckt en opgehaald door radge en richting het wildlife park gegaan. Via een route die radge al 30 jaar rijd en er wat verhalen bij vertelde, sommige dingen zag er volgens hem nog hetzelfde uit maar dat ging veranderen door toerisme. Aangekomen bij het park wat rond gekeken vooral bij de neusapen en het spookdiertje, tijgers en de zon beren. Was wel grappig allemaak, daarna wat gaan eten bij het strand richting het vliegveld. De meest smerige rijst met kip ooit, half koud en klonten rijst en de kip halen ze het bot niet vanaf. Dus je eet meer bot dan kip. Maar goed half opgegeten en op naar het vliegveld richting Penang (Maleisie), afscheid genomen van radge. S'avonds aangekomen in Penang en gelijk naar het traders hotel gegaan.

Natascha

Hey luitjes!

Jullie hebben het weer eens fantastisch voor elkaar!
Schitterend!
En wat een mooie foto's ook :)

Liefs Natascha