yvonne-en-dennis.reismee.nl

Kuching, Borneo

Vanmorgen nog even gebruik gemaakt van het super ontbijt in het hotel in Kuala lumpur, daarna naar het vliegveld gegaan en onze vlucht naar Kuching (maleisisch borneo) genomen. Daar aangekomen op een best luxe vliegveld (wat ik nooit had gedacht) en binnen een half uur bij ons hotel 'pullman' gearriveerd. Weer gelijk onze kamer gekregen, weer een onwijs mooi hotel en een hele mooie kamer. Toen wilden we wat gaan doen in het centrum en wat excursies regelen maar omdat het chinees nieuwjaar was was echt alles dicht. een enorme pech, wisten wij veel dat kuching een en al chinese inwoners heeft. Maar goed we konden dan uiteindelijk toch nog een tripje regelen naar semmoggoh nationalpark om de oerang-oetangs te bekijken, Dat dus geregeld voor de dag erna. Vanuit ons hotel stapte je zo via de lift in een winkelcetrum schijnbaar normaal in kuching want bij alle hotels hebben dat. S'avonds wat gaan eten onder het hotel in het winkelcentrum (verder was er niks open) en daarna genoten van enorm veel vuurwerk om 00.00 uur voor het chinees nieuwjaar, was erg mooi op de 12e verdieping.

Donderdag 3 feb 11

Om half 7 opgestaan om naar semmoggoh national park te gaan, maar het kwam echt met bakken uit de lucht dus wij konden het gelukkig nog uitstellen naar 13:45 uur eerst maar ontbijtje genomen in het hotel, en dat was heel goed te doen. Allebei een croissantje op bij cafe choc. S'middags was het gelukkig droog en onze excursie gedaan naar de oerang-oetangs. We hebben er gelukkig 7 van de 26 gezien, het park beslaat 652 hectare en omdat het voedertijd was hebben we er een paar kunnen zien, moeder met baby. Erg schattig!!

Vrijdag 4 feb 2011

Vroeg opgestaan en naar het sarawak cultural village gegaan. Daar wat rond gekeken en een show bekeken, was leuk om allemaal te zien... Erg mooie omgeving daar. In een soort dal, en erg groen. Mag wel na al die bakken met regen maar de zon begon te schijnen. Het werd dan ook erg klam en heel erg warm en een luchtvochigheid van 95%. Verder die dag niet veel gedaan.

Zaterdag 5 feb. 2011

Het stadje gaan bekijken, op zoek naar een handcraft markt, maar was niet veel soeps. Toen maar even over de markt gelopen en wat fotootjes gemaakt. S'middags lekker bij het zwembad gelegen, daarna een hotel geboekt voor kota kinabalu.

6 feb. 2011

S'morgens om 8 uur opgehaald om richting bako nationalpark te gaan. We hadden een prive busje en de zon ging zelfs schijnen, zoals wij met elke excursie hadden. Daar binnen een uur naar een pier gereden en vandaar met 2 belgen naar het park gegaan met de boot. Als je met meer mensen het bootje deelde scheelde dat weer geld. Daar aangekomen een kaart gekregen met de route die we wilden gaan lopen (de lingtang route). Het was enorm heet met een graadje of 32 en een hele hoge luchtvochtigheid. Een hele mooie tocht dwars door begroeide rotsen, en allerlei gekke planten en dieren. Eerst naar een view point gelopen op 750 meter hoog, erg zwaar in die hitte. helemaal doorweekt aangekomen. Maar wel een mooi uitzicht!! Toen weer dezelfde route terug en de andere route gaan lopen, was erg zwaar maar ontzettend de moeite waard. heel erg mooie natuur!! En neusapen gezien, baardzwijnen en andere apen.En allerlei soorten vogels. Rond 1 uur terug gekomen bij het begin en wat gaan drinken en over het strand gelopen. Rond half 3 terug met de boot.

José de Bondt

Wat een fantastische foto's zijn dat, die nieuwe camera werkt echt goed. Leuk al die verhalen en apies kijken.
Ik blijf je volgen en hoop op nog meer mooie foto's.