New York!

vanmorgen om half 8 opgestaan om me klaar te stomen voor onze stedentrip naar new york. Om half 10 werden we opgehaald en om half 11 stonden we op schiphol, daar de anderen die meegingen opgewacht en om 13.10 waren we in de lucht.

aankomst in new york was erg druk, aangezien vrijdagmiddag om 4 uur alles vol staat met file in manhattan...maar aangekomen in het hotel gelijk ingecheckt en naar het time square gelopen daar naar planet hollywood om onze 7-daagse new york city pass op te halen.Verder wat rond gekeken op het time square bij de toys and rus met 2 verdiepingen en een reuzenrad, barbie huis etc. Daarna nog naar Macy's (super groot warenhuis) gelopen, en toen maar terug richting hotel. En aan de overkant bij the irisch pub gegeten. Op tijd gaan slapen.

Zaterdagochtend 2okt: S'morgens al heel vroeg wakker rond 5 uur, en nog proberen te slapen maar zonder succes. rond 8 uur gaan ontbijten, maar was niet veel soeps alleen als je van donuts houd en bagels.daarna wat gaan winkelen en wat mooie spulletjes gekocht. en s'middags naar het garment district om op onze tour te wachten die we gingen doen. Het was de soprano's tour, waar we naar alle plekken gingen die ze in de serie gebruiken. We gingen naar de wijk new jersey.waar we na zo'n 4,5 uur alles hadden gezien wat te maken had met the soprano's. Sávonds richting top of the rock gelopen via het time square waar het echt onwijs druk was en gegeten bij tad's steaks. Een restaurant met een soort van lopend buffet, met een groot lap vlees die je moest aanwijzen op een kaartje en die ze achter elkaar op een grill gooiden. was niet echt een culinair hoogstandje. Maar goed op naar top of the rock, waar je naar de 82e verdieping ging met een lift die een soort televisie was met allemaal beelden van presidenten, de lift ging ook onwijs snel omhoog. daar op de 82e verdieping echt een prachtig uitzicht over de stad. sávonds wat mooie plaatjes in het donker geschoten. Daarna terug gelopen naar het hotel.

Zondag 3 okt: Wederom vroeg wakker, om 8 uur ontbeten in het hotel en met de taxi naar battery park gereden om de ferry te nemen naar Liberty island& Ellis Island, daar wat rond gekeken. En naar wall street, ground zero en een onwijs goedkoop outlet centrum century 21, met allerlei merk kleding en spullen voor echt heel goedkoop. Toen op naar de brooklyn brug, we hadden het ook echt getroffen met het weer, heel zonnig en een graadje of 22. Wat een waanzinnig uitzicht vanaf de brooklyn brug op manhattan skyline.Daar bijna een uur op gelopen...toen vanaf de brug richting chinatown gelopen...daar natuurlijk geshopt met talloze winkels.Nog bijna 1,5 uur in een grote feestwinkel gelopen met allerlei gekke maskers en verkleed pakken. Na de winkel stukje little italy gedaan en terug met de metro naar het hotel. sávonds wat eten bij de supermarkt gehaald en gaan slapen.

Maandag 4 okt: Het regende s'morgens en zijn daarom niet net als robbie en bianca naar het central park gegaan, maar richting een bistro om een lekker broodje (met onwijs veel broodbeleg erop) en wat fruit te eten voor de vitamientjes. Daarna richting Madame Tussaud, waar we toch wel redelijk lang hebben rond gelopen. wel leuk, sommige leken erg goed!! S'middags wat geshopt en eind van de middag richting het 'museum of sex 'gelopen. maar dat stelde niet veel voor, in de bar beneden nog een lustopwekkend drankje gedronken, vreemde combinaties van rooswater met rozemarijn erg smakeloos met een soort van parfum smaak. niet voor herhaling vatbaar...Daarna wat gaan eten bij een echt amerikaans hamburger keten, heel erg romantisch...

Dinsdag 5 okt: Vandaag niet heel veel gedaan, wat uitgeslapen, gerelaxed en geshopt, naar museum of tutankamon geweest en sávonds naar de ierse pub aan de overkant en wat biertjes gedronken...

Woensdag 6 okt: S'morgens voor de verandering weer eens vroeg wakker, misschien toch nog niet helemaal aan het tijdsverschil gewend, Maar op naar central park, een strak blauwe lucht en een graadje of 22 kon niet beter...Maar we gingen via de 5th avenue en daar zagen we weer van allerlei mooie spullen, dus konden het niet laten weer wat te kopen. En toen aangekomen bij central parc daar een hele ranzige hotdog gegeten in het park, wat rond gekeken en op zoek naar het huis van John Lennon, stawberry field. Verder de rest van de park bekeken, erg de moeite waard. Toen verder het national museum of art en de dierentuin bezocht en via het columbus shopping mall naar olive garden op het time square om daar te eten. Daarna op naar het hotel om alles in te pakken voor de reis terug... kijken of het nog past allemaal...

Donderdag 7 okt: Deze ochtend om 8 uur opgestaan en op naar de bistro voor een broodje en daarna het Grand central station en Empire state building voor het mooie uitzicht, toen terug richting hotel en wachten op de taxi richting newark vliegveld, daar rond 3 uur aangekomen en alles ging goed totdat we in het vliegtuig zaten waar we nog 2 uur hebben zitten wachten voor nog onbekende oorzaak, en toen een voorspoedige vlucht gehad. Was echt weer een super trip!!