yvonne-en-dennis.reismee.nl

Riga, Letland 2018

Riga, Letland 29-3-2018

Vanmorgen weer vroeg uit de veren want wij moesten de bus halen naar Riga, gelukkig wilde Paulius ons brengen en zo stonden we binnen 10 minuten op de bus te wachten.
Wij met nog wat mensen die in de bus zaten waren de enige, er is gewoon niet zoveel animo om naar Vilnius te gaan. Tijdens het wachten om in te stappen was er een oudere man die op zijn sokken de buis uit kwam en daarna tegen de bus aan over zijn eigen sokken heen ging plassen. Echt onwijs smerig, de politie kwam maar de man is daarna niet de bus uitgehaald helaas. De busrit naar Riga duurde zo'n 4 uur en verliep goed rond 12:00 uur kwamen we aan daarna binnen 8 minuten bij het hotel want die was op loopafstand.
Omdat ik een paar keer eerder in dit hotel had geslapen kende ik de weg dus dat was makkelijk. Daarna zijn we wat gaan eten bij Bake Bakery en dat was erg lekker, meer gebakjes enzo. Daarna wilde wij op de Petrus & Paulus kerk voor het uitzicht maar dat kregen wij niet want hij was net 5 minuten gesloten i.v.m. Goede vrijdag.
Dus dat ging helaas niet door daarna maar richting het zwarte koppen gebouw en door het oude centrum gelopen en ook nog even naar een medical clinic geweest voor een recept van de oogarts daar. Ik had mijn oogdruppels nodig die ik waarschijnlijk in het andere hotel had laten staan. Daarna via het oude centrum richting de skyline bar voor een drankje, daar heb je prachtig uitzicht over Riga heen.
Daarna opgefrist in het hotel en wat gaan eten en een drankje gedaan in Riga old town.
Niet te lang want morgenochtend moeten we de bus naar Tallinn halen.

Marco

Die oude man had gewoon koude voeten joh ????

yvonne de Bondt

Ja zoiets ? Echt ranzig.....