yvonne-en-dennis.reismee.nl

Tbilisi Georgie

Maandag 22 april 2019 Tblisi Georgie:

Na enig uitslapen in ons gehorig hostel met een te krap bed en een millimeter dikke deken vragen we aan de eigenaar waarom hij ons een tweepersoonsbed en geen twee losse bedden heeft gegeven zoals gevraagd. Hij zegt maar een twin bed is toch een bed aan elkaar? Nee geef ik als antwoord en zoek het op internet op en laat zien wat een twin bed is, oh zegt hij het spijt me en geeft ons s’middags een andere wat grotere kamer. Ook houden ze in zowel Azerbeidzjan als Georgie ervan om de verwarming op standje tropisch te zetten, hun denken geloof ik dat wij het snel koud hebben. Vandaag wordt het een dag om Tblisi te verkennen en we starten met het zoeken van het Envoy hostel waarvandaan we onze tours voor de komende dagen starten, het ligt in Old town en ons hostel ook dus hebben we het zo gevonden. De oude stad is met kinderkopjes en gekleurde huizen met veranda’s boven elkaar in de bergen echt een heel mooi gezicht. Nadat we het Envoy hostel gevonden hebben gaan we naar Cafe Linville ietsje verderop waarbij de inrichting je doet denken aan een huiskamer uit de jaren 50. Hier nemen we een Cappuccino en daarna via het liberty Square op zoek naar het kopen van een metro kaartje zodat we ons makkelijk door de stad heen kunnen bewegen. Het kost 20 gel voor twee personen voor een opgeladen Tblisi metrokaart en dat is omgerekend zo’n €3,5 p.p. Nu we de metrokaart in the pocket hebben gaan we naar de Sameba kerk die hoog op een berg staat en het is een enorme kerk vanwaar we prachtige uitzichten hebben. Dan gaan we naar de artistieke wijk waar Fabryka gevestigd is, het lijkt wel een oud fabrieksgebouw met een hostel erin en verschillende restaurants en een enorme binnenplaats. Heel erg gezellig, ook is hier heel veel graffiti maar ook echt mooie graffiti. Wat een toffe sfeer hangt hier echt laidback en na wat rondkijken besluiten we bij een Japans restaurant te gaan eten. Het is begin avond maar we zijn gesloopt en hebben aardig wat kilometers gelopen vandaag. Toch besluiten we na een hotel stop een avondje in een van de badhuizen door te brengen, althans dat hoopten wij....Maar doordat heel Rusland vakantie heeft stikt het er van de Russen en is er geen privé badhuis, of openbaar badhuis meer te bezoeken voor ons omdat alles vol zit. We besluiten maar een reservering te maken in een van de badhuizen en het wordt het ‘Sulphur Badhuis’ en een privé kamer voor de woensdag.