yvonne-en-dennis.reismee.nl

Durbuy, Ardennen 2018

Durbuy Belgische Ardennen.

Helaas hadden we maar een weekend om te vertoeven in de Belgische Ardennen, maar was lekker om er even uit te zijn. Vrienden van ons hadden een huisje in Durbuy gehuurd en hadden gevraagd of wij langs wilden komen, daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen. Zodoende vrijdag gelijk uit het werk gaan rijden naar de Ardennen, helaas ontkwamen wij niet aan de files en uiteindelijk deden wij er bijna 4 uur over in totaal. Na aankomst zijn we met z'n tienen (er was nog een gezin die kenden en daar ook een week verbleven) het bos in het donker even gaan bewandelen. Na een uurtje of twee keerden we terug om nog een drankje te doen.

Zaterdag 11-8-2018

Smorgens er vroeg uit en natuurlijk even een ontbijtje scoren bij de mega supermarkt de 'Carrefour', na wat Pain au Chocolat en croissants gaan we met z'n allen te voet naar het dorpje Durbuy (schitterend mooi oud dorpje trouwens) om vanuit daar een forse wandeltocht te lopen. Bij de plaatselijke VVV kopen we een routekaart met 4 wandeltochten. We moeten eerst een flinke klim maken en vandaaruit hebben we smiddags bijna zon 13 km gelopen, de meeste waren het toen ook wel beu want we hadden ook vier kinderen bij. De route was mooi alhoewel het gras en de natuur door de maanden droogte erg dor was helaas. S'avonds met z'n allen lekker buiten gegeten en gerelaxed en nog wat in het bos gelopen.

Zondag 12-8-2018

Vandaag een korte wandeling gemaakt naar het uitzichtpunt boven Durbuy en begin middag zijn wij helaas weer richting huis gegaan.