yvonne-en-dennis.reismee.nl

Helsinki, Finland 2018

Helsinki, Finland 31-3-2018

Heel erg vroeg opgestaan (05:15) om de boot te halen naar Helsinki, gelukkig hadden wij een hotel dicht bij de Ferry haven. Ik had het wel zo uitgekiend maar is toch altijd afwachten of het allemaal goed loopt. Daar ingecheckt en we konden best snel de boot op, de boot was echt heel luxe en een goede plaats bij het raam was zo gevonden. Na dik twee uur varen door kruinend ijs en een prachtige zonsopkomst komen we aan in de haven van Helsinki, daar gelijk een kaartje gekocht naar ons appartement op het eiland Kattajanokka.
We konden via een code de deur open maken en onze bagage veilig opbergen totdat we konden inchecken om 12 uur. Zo lang wilden wij niet wachten en zijn we de straat ernaast een fiets gaan huren voor €15 voor 5 uur. Na wat tips en uitleg zijn we de hele kust route naar boven gefietst in het zonnetje en een graadje of -3 en overal lag nog sneeuw. Wat een prachtige omgeving en een heel ander beeld dan we in eerste instantie hadden van Helsinki. Na wat fietsen zijn we wat gaan eten bij 'het Brooklyn. café', een dure bagel met zalm en een verse jus d'orange vervolgen wij onze weg.
Na uren fietsen in het zonnetje door de prachtige natuur gaan we richting the rock church , het centrum weer naar de fietsenwinkel om de fietsen op tijd terug te brengen. Toen maar gelijk richting ons appartement gegaan om de koffers er neer te zetten en even te chillen. De lift naar de 5e etage is heel erg ouderwets en we moeten eerst een deur dicht doen en een soort ijzeren hek en dan gaat de lift in beweging. We lopen onze kamer binnen en wat een mega groot appartement zeg compleet met keuken, woonkamer, slaapkamer met een enorm grote kledingkast en een badkamer met sauna. Na dit alles S'avonds nog even naar het Senaatsplein gelopen en de Esplanada (is een grote luxe winkelstraat) en wat gegeten bij een Nepalees restaurant want er waren al best veel dingen dicht i.v.m. Pasen.