yvonne-en-dennis.reismee.nl

Weer naar Chiangmai Thailand

Eenmaal aangekomen op Chiangmai Airport had jinny haar neef gebeld die taxi chauffeur is in Chiangmai en ons graag op kwam halen, super handig die connecties van Jinny. Nu drie dagen verder hebben we zaterdagavond de zaterdag markt bezocht die onwijs lang en zeker de moeite waard is met alleen maar geweldig leuke spullen. Daarna zijn we wat gaan eten met z'n allen en daarna naar Thai pop gegaan dat zijn bandjes die optreden en voor alleen maar Thaise mensen, wij waren de enige farang( toerist) zeg maar :)

De muziek stond keihard en om de 5 minuten kwam er een andere zanger of band zijn zangkunsten laten horen, iedereen danst om zijn tafeltje en besteld een drankje en heel veel eten want dat hoort erbij in Chiangmai. De muziek is niet helemaal mijn ding maar wel heel grappig om te zien hoe de mensen zich vermaken. Ook zijn we buiten waar het foodfestival plaats vindt precies 100 meter van Thai pop af een biertje gaan doen, een grote biertap met 4 liever bier wordt op je tafel gezet en kun je om de beurt een glas tappen. Wel gooien hun veel ijsblokjes in het bier zodat er veel water in zit, eigenlijk hoeft dat niet zo voor mij. Jinny haar neef was er ook bij en is gewoon leuk om de Thaise gewoontes war mee te pakken. Na het foodfestival met ook bandjes, bier en eten gaan we weer naar Thai pop als enigste farangs.

Nu twee dagen verder hebben we een enorm groot Boeddha dorp of kunstenaars dorp gezien waarbij de mooiste buddha's, schilderijen, meubels, houten deuren en allerlei meer moois onze tijd gespendeerd want er is zoveel moois te zien en eigenlijk zou ik alles wel willen kopen maar helaas gaat dat niet. Het is eindeloos en alles is wel mooi en met de hand gemaakt en kost echt drie keer niks. Uiteindelijk hebben we toch een Boeddha van 4,5 kg gekocht die we gewoon in de koffer kunnen meenemen.

De laatste dag van de vakantie hebben we een uitstapje gemaakt met de auto van jinny naar een grot en een heuvel met 700 treden die naar een prachtig uitzicht en een Boeddha leid, er zijn helemaal geen toeristen dus dat maakt het extra leuk. In de grot hebben we een zaklamp nodig er zijn vele trappen en boeddha's te vinden in de grot het is er erg klam en warm. Na deze grot bezichtiging zijn we veder richting een klein dorpje gereden hoog in de bergen, waarbij we prachtige natuur en een knus dorpje zien waar we een bakje koffie zijn gaan doen in een heel klein koffie tentje genaamd pyranja. De man zit een beetje in een uithoekje en vandaar dat er geen enkele klant is best sneu voor de man. Hij heeft verschillende soorten koffie uit alle delen van de wereld, ook de aankleding van het koffie tentje is erg leuk gedaan met hele oude spullen uit Europa. Na dit uitstapje zijn we binnen twee uur terug gereden richting Chiangmai en daar S'avonds nog een drankje gaan doen en naar de nightmarket geweest als laatste uitstapje van de vakantie.

Helaas de vakantie alweer voorbij maar niet getreurd binnen 7 weken gaan we naar Fins Lapland :)