yvonne-en-dennis.reismee.nl

Koh Samui

Zaterdags zijn we met vieren naar Koh Samui gereisd waar we met de taxi, vliegtuig, bus, boot en weer een taxi uiteindelijk na 10,5 uur bij het hotel aankwamen.

Het regende keihard helaas, en de volgende ochtend ook toen we aan het ontbijt zaten. Daarna is het gelukkig opgeklaard en hebben we gelijk twee scooters gehuurd voor een aantal dagen. Ons hotel is echt een top hotel, mooie bungalow, super uitgebreid ontbijt, privé baai met mooi strand, zwembad, schone grote kamers, tropische tuin en ook nog eens een erg mooie prijs betaald.

S'avonds de beste Thaise massage gehad tot nu toe van een oud klein Thais dametje.

Een vriendin van Jinny is hier werkzaam en die heeft haar gemasseerd. Na de massage van 1,5 uur naar een gratis Thai boks wedstrijd gekeken die schijnbaar elke zaterdagavond in Lamai is.

Het is inmiddels al woensdag hier en de dagen vliegen voorbij, met het weer hebben we ontzettend mazzel nu. Elke keer dat het regent zitten we toevallig net ergens te eten of in onze bungalow. Gisterenavond was het zo heftig aan het regenen en onweren dat we een uur hebben geschuild voor de regen, geen normale regen maar echt moesson..... maar ja is in deze tijd van het jaar. De afgelopen twee dagen overdag is het super zonnig en warm dus niets te klagen. Naarmate de week vordert blijven we steeds bijzonder goed weer houden een prima tijd voor Koh Samui dus of we hebben ontzettend mazzel daarmee, omdat november normaal gesproken de meeste regen valt hier.
Elke dag hebben we volop zon en is het erg warm maar met de scooter elke dag een beetje rond Touren is best makkelijk, de scooter kost ons nog geen 200 bath (€4) per dag en dat is inclusief de benzine. We hebben inmiddels Lamai en Chaweng elke dag bezocht en zo ook het het hele eiland Koh Samui rond gereden. Op Chaweng is het het drukste en hebben we ook s'avonds het strand bezocht waar er dj's hun kunsten vertonen en waar er talloze vuurdansers zijn en ook best wat toeristen in deze tijd van het jaar. Dit is best gezellig en goed vertoeven dus, de ene avond Lamai de andere avond Chaweng of gewoon gezellig met z'n viertjes bij de bungalow met wat drankjes.
Eigenlijk best een relaxte week, heb alles al meerdere malen gezien hier dus nu ff niks een beetje zwemmen, snorkelen, scooteren, eten etc.
En als afsluiter van Koh Samui heb ik nog een massage gedaan op Lamai bij een oud vrouwtje die het als de beste kan, dit is de tweede keer dat ze mij masseerde deze week wat een topper zeg!
Zaterdagochtend vroeg eruit want we hebben een lange reis voor de boeg, 07:00 uur taxi naar de pier, dan 1,5 uur met de boot die om 08:00 uur vertrekt. Daarna de bus richting het vliegveld van Surat Thani en daarna nog een vlucht van bijna twee uur naar Chiang Mai en alles bij elkaar koste dit nog geen €50 p.p.
Het is wel even 10 uur reizen maar dan heb je ook wat :)