yvonne-en-dennis.reismee.nl

Kyoto

Woensdag 28-03-2017 Kyoto

Vanmorgen om 06:15 uur wakker geworden in de Ryokan, weer een typisch Japans ontbijt gegeten en om 07:50 uur de taxi genomen richting het treinstation om vandaaruit naar Kyoto te reizen met de JR trein. Na bijna twee uur in de trein komen we aan op treinstation Kyoto, pfff wat een drukte na dagen rust te hebben gehad in de Japanse Alpen. Het treinstation is overvol met mensen en we moeten ons een weg baden door de menigte op zoek naar de trein die ons naar station Emmachi brengt. Gelukkig alles op tijd gehaald en na twee haltes komen we op het station aan, nu op zoek naar ons appartement aan de hand van wat foto's op mijn iPad. Na wat zoeken hebben wij het dan ook snel gevonden. Helaas moesten we bijna drie uur op de kamer wachten.....intussen onze koffers weer gedropt en wat gaan lopen. We hebben na wat lopen een grote supermarkt gevonden met super lekkere dingen waar de prijzen vele malen lager van zijn als die we tot nu toe zijn tegen gekomen. Wel is een watermeloen 5000 yen oftewel €50 en een bloemkool kost hier ook €12 wel zijn de lekkere broodjes, sushi hier nog goedkoper dan in onze supermarkten in NL. Na wat ingeslagen te hebben terug gelopen naar ons appartement om naar de kamer te kunnen, savonds de bus genomen naar Gion het geisha district. Mooie knusse straatjes, tempels en heel veel meisjes in kimono's wel is het er bizar druk, het lijkt wel de wijk Harajuku in Tokyo. Er zijn wat souvenir winkels, restaurants en vooral heel veel mensen dat is zeker wel een nadeel hier. Natuurlijk wist ik wel dat het druk zou zijn in Japan, maar het is overal gewoon extreem druk. Het is dus wachten om mooie foto's te maken op het juiste moment.En Om 18:00 uur sluit alles, dus dat was een korte sightseeing. Toen de bus richting ons appartement terug genomen, dat werkt hier best goed je kiest de route zoekt het busnummer en maakt niet uit hoe lang je in de bus zit je betaald overal 230 yen p.p.( ongeveer €2). Ook wordt in het Engels op een scherm getoond waar je bent.

Donderdag 30-03-2017 Kyoto

Vanmorgen eerst met de bus richting het bamboebos van Arashiyama gegaan en daar gelukkig met nog niet te veel andere toeristen wat mooie foto's gemaakt. Op zich is het wel bijzonder omdat ik nog nooit een bamboebos heb gezien maar had het mooier in mijn hoofd, toch ben ik wel blij dat we er zijn geweest. Vanuit daar met de bus en trein richting Fushimi Inari Shrine, daar is het wel echt extreem druk maar gelukkig zijn er ook wat rust puntjes met wat minder mensen. Maar dat mag de pret niet drukken, het tempelcomplex is best groot en knaloranje. Ook zie je hier veel vrouwen in. Kimono en de grote oranje bogen met Japanse tekens zijn erg leuk en mooi om te zien. Daarna richting Kyoto centraal gegaan en even in een groot shopping mall gekeken, op de bovenste verdieping heb je eetgelegenheden maar ook speelhallen automaten waar je met een grijper Pringels, koekjes, snoepjes etc. Uit kunt halen echt super grappig. Je kunt hier werkelijk alles uit de grijpautomaat krijgen.