yvonne-en-dennis.reismee.nl

Trinidad, Cuba

21 november, Cienfuegos/Trinidad
08:00 uurontbijt en vroeg weggegaan uit deze stomme plek, deze stad komt echt in mijn top 3 slechte steden ever! Na een gatenweg langs de kust komen we rond11:50 uuraan in Trinidad, nu de weg nog naar de casa van Johan vinden.
Dit gaat natuurlijk weer erg lastig zonder enige bewegwijzering, dus heb Johan maar gebeld en hij is gelijk op zijn fiets gestapt om ons voor te rijden en ons door het oude centrum van Trinidad te leiden. Het ziet er nu al erg mooi uit met de pastelkleurige huizen, kinderkopjes, ja dit heeft wel iets heel moois.
Na wat wachten tot de casa klaar is, spullen neergelegd enom 13:00 uurmet Rahel afgesproken want die is jarig en we gaan met haar lunchen.
Zo gezegd zo gedaan en na wat zoeken iets gevonden van een best mooi uitziend restaurant, na twee dagen van uithongering in Cienfuegos hebben we echt enorme honger.
Dus maar flinke porties besteld, het is heerlijk en de slappe friet maakt mij niet uit heb gewoon zo'n honger. Daarna een rondje gelopen te hebben daarna naar de casa om ff op te frissen voor een stapavondje in Trinidad.Om 19:00 uurweer met Rahel afgesproken en eerst een drankje gaan doen op Plaza Mayor, en dit was zoals ik mij Cuba voorstelde.
Een mojito met een mooi uitzicht op een plein, bandje, dansende mensen en gezelligheid.
Eindelijk hetgeen waar ik op hoopte was er nu, na een paar Mojito's richting het favoriete restaurant van Johan (onze casa eigenaar) gegaan, San José er staat alleen wel een wachtrij van een half uur.
Maar het is het wachten waard, want ik heb in Cuba nog niet zo lekker gegeten als vanavond garnalen in heel veel knoflook, heerlijk!
Daarna rond een uurtje of23:00 uurweer naar Plaza Mayor, maar het is nu zo druk dat je op de trap moet staan of zitten met je drankje en naar de muziek luistert en naar de dansende mensen kijkt. Toen maar besloten dat we nog naar de grot disco Ayala wilden, die onder een grote boom is verstopt. Na enig klimwerk naar deze discotheek toe, staat er een enorme rij waar wevan 23:55 tot 01:25staan te wachten om binnen te komen.
Normaal gesproken zou ik nooit zo lang wachten, maar we wilden dit toch een keer meemaken en we hebben een aantal Nederlanders ontmoet die achter ons in de rij staan en dat is ook erg gezellig. Yes we mochten naar binnen en zeker apart om mee te maken, maar de muziek is niet helemaal mijn ding en de dj praat er continue doorheen, net zoals op de radiozenders in Cuba. Na een drankje te hebben gehaald met onze entreebon ons enige tijd vermaakt enom 04:00 uurrichting casa.
22 november, Trinidad
Vanmorgen na 3 uur slaap ontbeten en weer fris en fruitig Trinidad in, super leuk hoe muzikanten je vermaken met muziek en dansen in de ochtend. Ook is er een leuk marktje waar we wat souvenirs kopen. Rond een uur of12:00richting het strand Playa de Ancon dat zo'n 15 km van Trinidad afligt, heel relaxed daar gezwommen in de mooie zee en op het strand wat er zeker niet verkeerd uitziet lekker in de zon gelegen.
S'middags weer terug naar Trinidad en s'avonds afgesproken met Rahel om te eten en een drankje te doen, we ontmoetten bijna iedereen die we eerder in Cuba al waren tegengekomen echt te grappig! Met een Nederlands stel uit Alkmaar en Rahel zijn we maar San José gegaan om weer lekker te gaan eten, daarna wilden we naar Plaza de Mayor maar het regent steeds. Dan maar op tijd terug naar de casa.
23 november, Trinidad
Vanmorgen samen met Dennis een rondje door Trinidad gemaakt, het hoogste torentje van de stad bekeken en het uitzicht is er erg mooi. Ze laten per keer maar 10 mensen op de toren en dus lekker rustig, alleen de trap naar boven is net een zolder flisotrap en behoorlijk steil en smal. Na dit uitzicht te hebben bekeken een internetkaartje gaan halen bij de Etesca, dit viel niet mee want we hebben er mee als een uur over gedaan om binnen te komen want de portier liet steeds de Cubanen voor en wij konden barsten. Een soort van uitsmijter die ons steeds weigert bij een disco, en we wilden alleen heel even een internet kaartje halen. Maar nee hoor we stonden vooraan en iedereen die voor hun in kaartjes handelden, Oude Cubanenen en. Scholieren die mochten steeds voor.
En wij mochten maar niet naar binnen er stond stond ook een Cubaan naast ons die er maar niet in mocht, omdat hij waarschijnlijk geen vriendjes met de portier is.
Daarna geprobeerd om met de Sony telefoon van Dennis Wifi te ontvangen, maar na vele pogingen ging dat niet. Dus toen maar de ipad gaan halen voor een Wifi verbinding en dat ging gelukkig wel. S'middags en s'avonds bij restaurants San José gegeten , overheerlijk!!!
We wilden s'middags net weggaan en toen kwamen we de Duisters tegen die ons steeds achtervolgen lijkt wel. Ook regende het zo hard, dat we maar een bakje koffie hebben genomen en gezellig hebben gekletst. Daarna zijn we in La Bodeguita beland met een Pina Colada en twee hele leuke bandjes, daar kon ik de hele avond wel blijven zitten wat waren die muzikanten goed zeg. Maar weer twee cd's gekocht en terug naar de Casa om ons voor te bereiden voor vanavond. Onderweg kwamen we Arie uit Rotterdam nog tegen die met een Sawadee groepsreis op stap is en de mensen van de groepsreis niet leuk vindt.
Vanavond maar afgesproken voor een drankje met Arie, maar na het eten naar de Plaza Mayor gegaan en het was rustig en er stonden dit keer hekken en je moest entree betalen om op een terras te kunnen zitten. Dit vonden wij een beetje jammer en de sfeer zat er niet meer in en Arie stond ook niet op de afgesproken plek.
24 november, Trinidad
Na het weer super uitgebreide ontbijt met Rahel wat leuke souvenirs gekocht en omdat het zo hard waaide en net niet regende een drankje gaan doen waar ook een heel leuk bandje stond. Daarna weer wat door de straatjes van Trinidad heen gelopen en er is altijd wel iets te zien, dat maakt het ook wel weer boeiend. S'middags nog even gegeten bij ons favoriet restaurant San José en daarna nog naar La Bodeguita en de Plaza Mayor voor een drankje en om naar de muzikanten te luisteren. Nu moest je ineens bij de Plaza Mayor entree betalen om de trap op te mogen, beetje vreemd want eerder was het gratis.
Daar een drankje gedaan en daar kwamen we de zanger tegen van de band waar we s'morgens uitgebreid naar hebben zitten kijken. Ondanks dat was de sfeer er minder dan andere dagen en er waren busladingen vol met toeristen uit Duitsland en België en dat vind ik dan weer minder boeiend. Dus maar weer richting de casa want morgen weer fris en fruitig naar Santa Clara.