yvonne-en-dennis.reismee.nl

Warschau, Polen.

21-3-2015 Van Krakau naar Warschau.

Vanmorgen voor de verandering weer vroeg wakker en eruit om naar het station van Krakau te gaan en daar te trein te nemen naar Warschau Centraal.
Daar konden we gelijk de trein in en op onze stoel gaan zitten, echt de meest luxe trein waar ik ooit in gezeten heb. Met een stoelnummer, televisie, leeslampje, klein eigen prullenbakje, lekkere comfortabele stoelen, een plaats voor je koffer en gratis koffie, thee of jus d'orange. De tijd vloog ook om en om 10:30 kwamen we aan op Warzsawa Centralna, daar de bus genomen en vanuit daar gaan lopen naar ons hotel in "the old town".
Ingecheckt in ons super mooie en luxe hotel en daarna gelijk de stad in om wat te gaan ontdekken. Eerst maar naar de Piawak gevangenis, daar wat rond gekeken en binnen 10 minuten weet buiten want het was niet echt boeiend.
Daarna de bus genomen naar het Lazniekie park en daar lekker in het zonnetje gelopen, toen weer terug met de bus naar "the old town" en daar wat gaan eten.
Het oude centrum ziet er echt prachtig uit met gekleurde grote gebouwen die van een oude foto van voor de 2e Wereldoorlog zijn nagebouwd, omdat alles was verwoest in de oorlog.
Mooie pleinen en mooie gebouwen en zijstraatjes maakt het plaatje compleet, best verrast door deze oude stad.
We konden nog heel veel gaan bekijken, maar we waren best gesloopt van het vele lopen in zowel Krakau, Auschwitz, de zoutmijn en Warschau dat we na het heerlijke Thaise eten lekker rustig aan hebben gedaan.
22-3-2015
Voor de verandering weer eens erg vroeg wakker en om 07:00 uur de oude binnenstad van Warschau in gegaan om mooie foto's te maken zonder al te veel mensen erop.
We gingen het hotel uit en het was -5 en er lag een beetje sneeuw, maar wel een mooie strak blauwe lucht. Perfect om mooie foto's te maken en dat is gelukt zonder mensen erop.
Na 1,5 uur koukleumen een lekker ontbijtje genomen in een erg gezellig koffietentje, daarna nog verder gelopen en weer terug naar het hotel.
Uitgecheckt naar het vliegveld en terug naar Nederland, het waren twee geweldige steden en hele aardige mensen en een hele heftige geschiedenis waar je niet omheen kunt.
Al met al een echte aanrader deze twee steden!