Laatste dagje en Singapore

Donderdag 10 Oktober

Na enig uitslapen gaan we de allerlaatste dag van de vakantie in en Singapore verkennen, wat een beetje dubbel voelt want we zijn in deze stad immers ook gestart. Het is 32 graden en een luchtvochtigheid van 95% wat het weer enorm vies maakt, maar we gaan de Gardens by the Bay bewonderen en dat is een grote botanische tuin met een skywalk tussen nepbomen, ook is er een nevelwoud in een kas en de flowerdome vol met bloemen. Na uren rond lopen en vol bewondering dit prachtig stukje Singapore bewondert te hebben lopen we richting het Raffles hotel waar we een beter kijkje willen nemen. Dan zijn we door het vele lopen eigenlijk niet meer vooruit te branden en gaan we alleen S’avonds de lichtshow nog bij Marina Bay Sands bewonderen tot 20:30 uur en dan moeten we toch echt richting het vliegveld.

Daar hebben we nog enige tijd om Jewel te bewonderen, dat is een winkelcentrum met een enorme waterval in het midden en boven lijkt het op een aangelegde Jungle.

We lopen richting de gate en dat was onze fantastisch reis, nu is het echt over wat ontzettend balen is maar ja aan al het goede komt een eind.

Vrijdag 11 oktober

Vanmorgen vroeg aangekomen op Schiphol airport en na een zeer goede rustige vlucht, 4 films en vliegtijd van 13 uur. Het zit er helaas weer op maar denk met een glimlach terug aan alles wat we hebben gezien en meegemaakt.

We hebben immers 38.836 km over de aarde heen gereisd in 43 dagen, waarvan 4100 km zelf gereden met de camper door Australië, 7 x gevlogen waarvan in totaal 45 uur en als ik de app moet geloven hebben we ongeveer 600 km gelopen en mijn wandelschoenen heb ik dus achter moeten laten in het hotel in Singapore. Ook hebben we de duurste vakantie ooit gemaakt want Australië is niet goedkoop, maar dubbel en dwars waard.

We hebben vele hoogtepunten en wat we zeker niet snel zullen vergeten:

-Kakadu de uitgestrektheid van de outback, wat een bizar mooie afgelegen natuur;

-Vlucht over Whitsundays en Great Barrièr Reef;

-Whitsundays;

-Cape Tribulation, het oudste oerbos ter wereld;

-Snorkelen in the Great Barrier Reef;

-met een zoutwaterkrokodil gezwommen in een kooi;

-Atherthon Tablelands met zijn heuvels en watervallen;

-De Great Ocean Road;

-Ontmoeting met mijn familie in Redland Bay;

-Het verblijven in het beachhouse aan the great Ocean road en Melbourne bij Vincent en Kim en het etentje met Hylke en Linda;

-Toevallige ontmoeting van twee instagrammers naast ons op de camping, hoe toevallig;

-Kangeroes spotten met zonsopkomst bij Cape Hillsborough;

-Koala vasthouden in Brisbane;

-Sydney en Melbourne;

-De vele prachtige botanische tuinen en lookout’s;

-De ontelbare prachtige zonsopkomsten en zonsondergangen;

-Het onverwacht mooie Nelson Bay;

-Walvissen spotten bij Hervey Bay;

-Paronella Park op mijn verjaardag;

-The Blue Mountains;

-Tamborine Mountain;

-Mossman Gorge;

-De super witte stranden die pijn doen aan je ogen;

-Grand Canyon trail in de Blue Mountains;

-De vele boardwalk’s die ontzettend mooi zijn qua natuur;

-en nog zoveel meer

Wat zullen we zeker niet missen:

-De Midgees (helemaal lek gestoken en na lavendel spray, insectwerende sprays, lokdoosjes, medicijnen en heel veel jeuk zullen we die op de eerste plaats niet missen)?

-De vieze camping wc’s en douches;

-De slechte wegen die bijna door heel Australië liggen;

-De blaren ;)

-De ontelbare vliegen;

-Het niet kwijt kunnen van de veel te grote camper bij uitzichtpunten;

-De veels te drukke zoo in Sydney;

-De vertraagde vlucht van Melbourne naar Singapore;

Ook hebben we wat dingen stuk gemaakt zoals:

De Gopro in the great Barrier reef vol met water laten lopen per ongeluk, de Drone laten crashen bij een waterval, wandelschoenen stuk gelopen maar buiten dat viel het allemaal wel mee.

Kortom wat een geweldig mooie reis en zoals al eerder gezegd de nummer 1 van de bucketlist heeft het 100% waar gemaakt, wat een land Australië we komen zeker nog eens terug want qua natuur en dieren is het ‘one of a kind’!

En Singapore is ook een ontzettend mooie stad, wat de reis nog completer maakte al met al een onvergetelijke reis die zoiezo in mijn hart zit gesloten.

Nu onze jetlag verwerken en aan de tijd hier wennen, Australië You’re amazing.

Melbourne

Maandag 7 oktober

We gaan Melbourne verkennen maar dan eerst met de metro vanuit Vincent’s en Kim’s huis, hun huis ligt in een van de sjiekste wijken van Melbourne dus het lopen naar de metro is niet geheel onaangenaam want we lopen langs de meest prachtige huizen en tuinen. Binnen een kwartier staan we op Flinders station wat het meest centrale punt van de stad is, we zien verschillende winkelstraten en gaan de graffiti/ streetart route doen. Er is aardig wat streetart in Melbourne en altijd leuk om te zien daarna gaan we richting de Botanische tuinen en die zijn ontzettend prachtig wat een enorme grote oude bomen staan hier. Wederom zien we weer allerlei vogels waar we de naam niet van weten, erg mooie stad en er hangt een gezellige sfeer.

Wel zijn er enorm veel zwervers/ junks wat minder is maar ja dat heeft nou immers elke grote stad, we moeten op tijd terug want Kim en Vincent willen ons S’avonds naar een uitzichtpunt 38 km buiten de stad meenemen.

Dus zo gezegd zo gedaan we zijn op tijd terug althans dat denken we er zijn wat milieu protesten in de stad en daarom rijden maar bepaalde trams.

Wij zitten wel in de goede tram uiteindelijk, maar we stappen te vroeg uit dus moeten Kim en Vincent ons iets verderop ophalen. We rijden gelijk door om met de zonsondergang in Danendong te zijn waar we hoog boven heel Melbourne uitkijken.

De weg er naartoe voert ons door varenbossen, lijkt wel een nevelwoud wat erg prachtig is. Dit is een plek die alleen de locals kennen want er zijn helemaal geen toeristen, dat maakt het wel extra leuk. Na een paar uur van de Sunset genoten te hebben gaan we richting hun huis.

Dinsdag 8 oktober

De allerlaatste dag in Australië alweer, wat best onwennig aanvoelt en eigenlijk willen we niet dat het ineens zo snel gaat. Het regent ontzettend hard buiten en van de 6 weken is dit de 3e regendag, dus dat valt aanzienlijk mee. En dan hebben we ook maar een paar uurtjes regen gehad immers niet de hele dag. We besluiten toch naar buiten te gaan en wat Melbourne meer te verkennen, we besluiten nog wat Australische souvenirs te scoren, gezellig wat te eten en tussen de buien door het een en ander nog te zien. We hadden tot gisteren ons Australisch Telstra abonnement voor de telefoon dus nu zonder Google maps de weg vinden, we zitten er beide best doorheen na de vele km’s die we de afgelopen 6 weken hebben gelopen. We besluiten terug te gaan want we moeten onze koffers nog inpakken en vanavond hebben we een afscheidsfeestje in een cocktail bar.

S’avonds gaan we met z’n 7-en (Kim en haar kinderen, Vincent, Dennis en ik) richting de cocktail bar, het is niet goedkoop want 1 cocktail kost ongeveer $24 dus na een paar cocktails houden we het voor gezien. Het is een onwijs gezellige avond geweest en om 05:00 uur gaat de wekker weer om richting Melbourne vliegveld te gaan, dus maar afscheid genomen van Kim en haar kinderen. Ons Australië avontuur is nu echt definitief voorbij :(

Woensdag 9 oktober

Vincent brengt ons S’morgens om 06:00 uur weg voordat hij naar zijn werk gaat, wat ontzettend lief is want het is voor hem best omrijden.

Om 06:35 uur zijn we al op het vliegveld en we gaan eerst maar eens ontbijten, gelukkig is er airport WIFI en ik krijg een mail binnen van jetstar dat onze vlucht een dag verzet is?? Hoe kan dit, dat meen je niet alles gaat door ons hoofd heen.

We lopen naar customer service van Jetstar om verhaal te halen. Hun weten van niks zeggen ze en de vlucht van vandaag naar Singapore bestaat volgens haar helemaal niet, ik heb het zwart op wit en laat de mail zien en nu gelooft ze mij. Ik geef aan dat we vandaag naar Singapore moeten anders halen we onze aansluiting naar Amsterdam niet. Ze zegt ga maar zitten ik ga proberen jullie vandaag nog met een vliegtuig mee te krijgen, na 15 minuten komt ze bij me terug dat we om 17:15 uur de vlucht met Quantas (de KLM van Australië) naar Singapore hebben. Oef wat een opluchting, maar het is nog niet eens 08:00 uur dus moeten we zeker nog 9 uur wachten dus hebben we maar een hotel genomen.

Gelukkig kunnen we s’middags gewoon mee en het halve vliegtuig is leeg, we kunnen dus bijna overal zitten waar we willen. Ik heb de hele serie Chernobyl zitten kijken en met een 8 uur durende rustige vlucht en een goede stoel viel het eerste stuk naar NL al met al mee. S’avonds laat komen we aan in Singapore helaas kunnen we niet zoveel doen meer in de stad.

Anglesea en Great Ocean Road

Vrijdag 4 oktober

Heel vroeg hebben we de taxi om 05:30 uur om precies te zijn richting het vliegveld van Sydney. De vlucht gaat goed en iets vertraagd en rond 10:00 uur zijn we in Melbourne Avalon waar Vincent (mijn oude collega) ons staat op te wachten.

We rijden met hem naar hun beachhouse in Anglesea waar the Great Ocean Road start. Vincent en Kim hebben daar een gigantisch familie huis vlakbij het strand en wij mogen daar het weekend met hun verblijven. Wat ontzettend leuk is, alleen deze temperatuur zijn wij niet gewend naar 5 weken rond de 30 graden.

Het is hier 14 graden, winderig en bewolkt met af en toe wat regen, niet de meest ideale temperatuur voor een strandhuis maar ja.

Na aankomst bij hun beachhouse gooien we de koffers af en gaan we eerst een warm bakje koffie drinken in een gezellig restaurantje.

Dan lekker uitwaaien aan het strand met de hond en de rest van de dag heerlijk gechilled met Vincent, Kim, Zeb (Kims broer) en de hond bij de open haard.

Zaterdag 5 oktober

Vanmorgen lekker uitgeslapen en rond een uurtje of 11 zijn we de Great Ocean Road route gaan rijden met Vincent en Kim. Kim rijdt ons de hele dag rond en we starten bij Anglesea beach waar je een vuurtoren hebt en een mooi breed strand.

Daarna rijden we naar een golfbaan waar we een super mooi uitzicht hebben over het dorpje beneden en het strand. Daarna rijden we door naar het strand dorpje Lorne waar we omringt worden door enorm veel kaketoes, wat erg leuk is om ze van zo dichtbij te zien. Dan gaan we met 14 graden (wat we niet meer gewend zijn deze kou) op een terrasje zitten. Daarna eten we nog een meat pie wat trouwens ontzettend lekker is en rijden door de prachtige bossen en langs de mooiste baaien richting de twaalf apostelen, London Bridge, grotto en Bay of Islands waar ineens de zon doorbreekt en we een prachtige zonsondergang hebben. De hele dag is het grijs en grauw en op het moment waar we op wachten breekt de zon door, wat een mazzel hebben we toch. De natuurwonderen zoals de twaalf apostelen zijn ontzettend mooi om te zien maar ook erg toeristisch. S’avonds gaan we nog wat eten in het dorpje Port Campbell en we hebben een ontzettend leuke dag gehad.

Zondag 6 oktober

Het is best druilerig en koud weer dus buiten een strand wandeling in de ochtend op Anglesea beach doen we niet zoveel. Beetje relaxen kan ook geen kwaad na 5 weken rijden, lopen, hiken etc.

S’avonds eten we nog wat fish and chips van de lokale fish en chips tent en we rijden richting Melbourne om naar het huis van Vincent en Kim te gaan.

We komen er laat aan en ze laten hun huis zien, wat een gezellig sfeervol maar bouwvallig huis. Dat doet er niet toe het heeft ontzettend veel sfeer, de dochter van Kim valt nog binnen met haar vriend Tomas uit Argentinië. Het wordt niet heel laat want Vincent en Kim moeten maandag gewoon weer werken.

Sydney

Dinsdag 1 oktober

Sydney verkennen en we nemen de bus om vervolgens bij Martin’s Place uit te stappen waar we lopen naar de botanische tuin. Wederom een prachtige grote botanische tuin met de mooiste planten, bloemen en uiteraard vogels. Dan gaan we richting St. Macquarie om een foto van de brug en het Opera House samen te nemen en het uitzicht is prachtig wat een mooie stad.

Daarna vervolgen we onze weg richting het Opera gebouw want als we er dan toch zijn, uiteindelijk zien we het Opera Huis vanuit allerlei hoeken.

Ook verkennen we de oudste en een een beetje New York aandoende wijk The Rocks waar je heel veel gallerijen hebt met Aborginal kunst. Dan gaan we wat verder het centrum verkennen en het doet ons een beetje aan New York denken en het heeft een hele fijne sfeer, mooie stad, veel restaurants, parken, skyline echt een prachtige stad! Einde van de middag gaan we richting de Harbour bridge om een glimp vanaf de brug te kunnen zien op het opera gebouw en de rest van het centrum. Je kunt ook gezekerd met een tour over de brug heen lopen maar dat wordt ons budget iets te gortig. Dus wij als Nederlanders lopen er gewoon zo overheen en dan heb je net zo’n mooi uitzicht. We besluiten om vanaf de overkant Milsons point genaamd wat te kijken naar de hele Sydney skyline en dat is prachtig. Dan besluiten we na 23 km lopen terug te keren richting ons appartement, want het vele lopen na zoveel weken gaat zijn tol eisen.

Woensdag 2 oktober

We gaan vandaag eerst richting de Sydney Skytree om van het uitzicht te genieten, via internet wat kortingskaarten gekocht.

Na een twee uur de stad van boven bekeken te hebben lopen we richting Circular Quay om vervolgens de ferry richting Taronga Zoo te nemen.

Dit blijkt een slecht plan besluit aangezien het vakantie tijd is voor de mensen in Sydney, het is bizar druk op de ferry en bij de dierentuin aangekomen moeten we een uur in de rij staan voor een kabelbaan die de dierentuin in gaat.

Niet de meest ideale manier van een doorstroom creëren bij een ingang maar het zou de Australische manier van denken wel zijn.

Dus na een uur wachten met gillende kinderen om ons heen in een eindeloze rij komen we aan bij een gondel die je het park inbrengt en je een goed kijkje boven de dierentuin hebt. Maar eenmaal binnen hebben wij het na een uur wel gezien, het is er zo bizar druk lijkt wel of heel Sydney in de zoo staat. Dus nemen we de ferry terug naar het centrum en kijken we nog wat rond, rond 18:00 uur hebben we afgesproken met Hylke en Linda die sinds vorig jaar in Sydney wonen en werken na een wereldreis van twee jaar.

Hylke ken ik al 22 jaar en dus super leuk om met hun wat te eten en drinken en oude verhalen op te halen, dus zo gedaan en gezellig wat gegeten en de buurt waar hun wonen verkent aan de overkant van de brug. Waar we dus bij toeval de dag ervoor al stonden om mooie foto’s van Sydney’s te maken. Hun omgeving is echt prachtig en met de skyline van Sydney in het donker is het echt een top avond, helaas moeten we rond 22:00 uur weer terug want Hylke en Linda moeten de volgende dag gewoon werken.

Donderdag 3 oktober

We gaan vandaag met de bus naar Coogee beach om vanuit daar naar Bondi beach te lopen, het is een wandeling langs baaien van zo’n 6 km.

Het is een mooie zonnige, warme lente dag en alles staat in bloei en er zijn best veel mensen op de stranden. We doen er bijna vier uur over gewoon omdat het zo mooi is. Dan gaan we richting appartement om in te pakken voor onze vlucht van vrijdag naar Melbourne, S’avonds hebben we nog wat avond foto’s gemaakt van het mooie Sydney.

De Blue Mountains

Zaterdag 28 september

Jeetje de tijd gaat snel en vandaag rijden we alweer naar de Blue Mountains, we worden om 05:00 uur gewekt wederom door talloze vogels.

Het zijn duiven, papagaaien, vogels met zwaarden en ander gespuis, maar voornamelijk de kleine gekleurde papagaaitjes die bij de buren wat zaadjes hebben ontdekt en zo de hele camping wakker kwetteren. We hebben een lange rit te gaan en op zich is het dus niet zo erg dat we er al uit zijn, om 12:00 uur arriveren we in de Blue Mountains op de camping met een ontzettend goede locatie. Echt op loopafstand van bijvoorbeeld de Three sisters, echo point, de scenic walkway (waar je $49 moet betalen voor een kabelbaan en een loopplank, dit hebben wij dus niet gedaan), Prince Henry walk etc.

De camping is dus perfect gelegen voor meerdere wandelingen in Katoomba waar de meeste Blue Mountains highlights zitten. S’middags hebben we nog genoeg tijd voor het weer om 06:00 uur donker wordt dus we gaan vast wat van de omgeving verkennen. We starten gelijk door een soort varenbos met een waterval en prachtige uitzichten over de inderdaad een beetje blauw aandoende bergen.

De trails en uitzichten hier zijn verbluffend mooi gelukkig hebben we 2,5 dag om hier de boel te verkennen, alleen de enorme hoeveelheden toeristen hadden we even niet zien aankomen. Zoveel toeristen hebben we de afgelopen weken nog niet gezien en dat is best balen maar dan nog wel genoeg ruimte voor ons om te ontdekken hoor daar niet van. Maar we zijn het gewoon niet gewend en misschien alle weken wel verwend en heel erg geluk gehad. Na uren lopen komen we aan bij de Three sisters wat natuurlijk het icoon is van de Blue Mountains, en het is inderdaad ook wel erg mooi. Dan besluiten we terug te lopen omdat we allebei geen jasje bij hebben want het wordt aardig koud en het wordt ook al weer snel donker.

S’avonds zakt de temperatuur enorm en is het maar zo’n 2 graden, brr dat zijn we niet meer gewend.

Zondag 29 september

Vandaag gaan we richting Blackheath in de Blue Mountains waar we eerst de Evan’s lookout gaan bekijken en vanuit daar gaan we de pittige Grand Canyon trail lopen.

Deze trail gaat heel veel bergopwaarts met trappen dwars door de boomvarens, grotten, druipende wanden met begroeiing, rotsen waar we half onderdoor lopen wat een prachtige natuur. Dit is misschien wel de mooiste trail die we ooit gelopen hebben, wel zwaar maar dat geeft voor mij niet. Na zo’n drie uur komen we weer aan bij de camper, handig zo’n huis op wielen want we kunnen nu mooi even uitrusten.

Dan vervolgen we onze weg verder Blackheath in (met de camper want is 7 km verderop) richting ‘Govetts Leap’ lookout. De camper is zo groot dat door de weekend drukte in de Blue Mountains onze camper geen parkeerplek heeft en wij een stuk terug rijden om te parkeren. Dat is zeker al de hele reis wel een nadeel van zo’n grote camper, maar ja is niet anders dus lopen we naar de lookout.

We zien een helikopter en naast ons staat heel veel politie en ambulance personeel

Er is daar beneden waar de helikopter hangt iets gebeurt Hoe en wat weten we niet alleen dat de helikopter weg vliegt. Het uitzicht is wederom prachtig en we gaan richting de camping, om daarna weer te gaan hiken richting de Three sisters om de zonsondergang te aanschouwen.

Maandag 30 september

S’morgens the Jamison lookout, Princess lookout en de Wenworth Falls bekeken (wederom prachtige natuurfenomenen) en daarna richting Sydney om onze camper in te leveren. Een helse rit door het mega drukke Sydney en het inleveren van de camper gaat eigenlijk vrij soepel gelukkig dus dat valt mee.

Dan met een taxi richting de wijk Broadway waar ons mooie echt super mooie appartement zit, waar we best eventjes aan toe zijn na 3,5 week campings bezocht te hebben. Ons appartement is ruim met alles erop en eraan, ook een wasmachine en een droger dus dat komt mooi uit.

Port Macquairie & Nelson Bay New South Wales

Donderdag 26 september

Vandaag helaas een reisdag van Byron Bay naar Port Macquarie wat in totaal zo’n 4 uur rijden is. We komen rond 14:00 uur aan bij het koala hospital waar zieke, aangereden of door hond gebeten koala’s zitten.

Het is gratis toegang en de vrijwilligers leven van de donatie’s dus die geven wij dan ook, want het is best goed wat ze doen.

Het is niet zo groot dus besluiten we richting de camping te rijden, die ligt werkelijk super mooi gelegen in een soort sjieke wijk met mooie stranden.

We gaan s’middags bij aankomst nog wat op onderzoek op de camping en het strand die aan de camping vast ligt. Het is een ontzettend mooie camping, maar ontzettend veel schreeuwende, fietsende, steppende en rennende kinderen wat het wat minder maakt maar goed gelukkig gaan ze vroeg naar bed ;)

Vrijdag 27 september

Na wat wikken en wegen besluiten we weer wat richting Sydney te rijden naar Nelson Bay wat bijna drie uur rijden is, het is een heel mooi schiereiland en volgens mij ook niet arm. Het lijkt een beetje of wij in Zonnedael rijden en wij de Flodders zijn, Haha.

Het is een heel mooi badplaatsje met grote, luxe huizen, jachten en prachtige baaien. We gaan eerst naar een nationaal park waar we wat willen wandelen en daarna rijden we naar de Gan Gan Lookout, wat een heel erg mooi uitzichtpunt is met grote roze bloemen (lijken wel bomen) en witte stranden.

Dit is een hele leuke verrassing dat Nelson Bay zo mooi is, we gaan hierna de camper maar even op de camping dumpen.

Daarna besluiten we nog om de Summit trail te lopen (berg op) en na een uur omhoog lopen, komen we bij een van de mooiste uitzichten deze reis.

Verbluffend wat mooi en er is geen enkele toerist wat het nog bizarder maakt, we kijken uit over witte baaien, eilanden aan elkaar en de zee heel erg mooi maar ja je zou het moeten zien. Al met al maakt het Nelson Bay wel een geweldig onverwachte bestemming van deze reis.

Byron Bay

Woensdag 25 september

Wederom vroeg wakker gemaakt door vleerhonden, papagaaien, kaketoes en kookoebarroes (of hoe je het ook schrijft?) en we besluiten richting de vuurtoren te lopen want dat is het meest oostelijke punt van heel Australië en je schijnt er mooie uitzichten te hebben. En dat klopt wel want wat een prachtige looproute langs de stranden wel een stevige hike want het is 2 km bergop.

Het is best zwaar maar loont zeker de moeite om het te lopen, alleen heb ik mijn wandelschoenen stuk gelopen en dat is zeker balen want heb verder niet echt goede schoenen bij dus maar op mijn slippers.

Vanaf de trail lopen we langs baaien en zien we in de verte enorm veel walvissen en dolfijnen in zee, heel erg vet!

Na uren lopen (omhoog lopen) vanaf de camping komen we aan bij de vuurtoren, het is er best druk dus besluiten we niet al te lang te blijven.

We gaan weer naar beneden en dan in het centrum een drankje doen en daarna wat winkeltjes kijken voor eventuele nieuwe wandelschoenen. Helaas niet gevonden wel twee t-shirts met Byron Bay Australia erop.

Na 19 km en uren, uren lopen op mijn slippers besluiten we terug te gaan naar de camper wat niet zo’n slecht idee is want mijn voeten zijn op.

Lone Pine Sanctaury, Redland Bay & Stradbroke Island

Vrijdag 20 september

We besluiten om S’morgens wat uit te slapen de camper op te ruimen en leeg te gooien en dan al richting Brisbane te rijden want dat is toch al gauw weer 4 uurtjes rijden. Weer helaas een verspilde opruim en reisdag maar zo hebben wij er velen gehad deze reis helaas.

Zaterdag 21 september

We worden gewekt door de enorme jeuk die we al dagen hebben en de regen.

De jeuk is verschrikkelijk en we denken dat het in de bedden in de camper zit, ik heb de verhuurder ingelicht en of hun iets voor ons kunnen betekenen?

Helaas wordt dit niet echt gelooft door de off Road care van onze verhuurmaatschappij en hun zeggen dat het van alles kan zijn.

Wij hebben zo onze twijfels en het zit zeker in de camper, deze man geeft aan via de mail dat we een pest controle moeten doen maar dan zelf betalen, hij is niet goed geworden. Dat gaan we zeker niet doen na meerdere slapeloze nachten en onze jeukende lichamen, maar we laten onze dag hierdoor niet vergallen en rijden naar de The Lone Pine Sanctuary waar we met de camping ongeveer 23 km van zijn verwijderd. Na een half uur parkeren we ons monster en gaan we als eerste op de foto met een koala, dat is wel een wens van ons beiden en we staan in de rij.

Even op de foto met een koala kost maar liefst $50 en de entree $84 dus zijn we binnen 15 minuten alweer goed arm gemaakt hier in Australië.

Maar toch willen we zo’n kans niet laten schieten en we mogen om en om op de foto met een etende koala, ach wat een droppie liefst neem ik m mee.

Hierna gaan we de Kangaroos, wallabies, wombats, vliegende honden, Emu’s etc. Bekijken en wat voeren. Dit is erg leuk zelfs de grootste Kangaroos kunnen we voeren. Dan krijg ik ineens een mail dat we $100 terug krijgen voor de geleden schade van de vlooien, bedbugs etc. Maar ik wil graag het express return pakket voor de camper en die beding ik uiteindelijk ook. Wat een mazzel $165 krijgen we terug wel via een ander persoon die mij helpt en meer met ons te doen heeft dan de man van de off Road care.

Na uren rondlopen in de zoo gaan we richting een plantenzaak voor een plant voor mijn oudtante Yvonne die in een dorpje naast Brisbane woont in Redland Bay. Bij toeval kwam ik erachter via Facebook dat ik familie heb wonen van mijn moeders kant in Australië en zij vroeg ons om langs te komen.

We kwamen bij haar aan en voelden ons gelijk thuis, wat een lieve warme vrouw en we mochten/ moesten van haar in het huis slapen niet in de camper.

Na wat opfrissen gaan we met Yvonne mee naar een van haar zoons Jake (mijn achterneef dus) om zijn 39e verjaardag te vieren, hij woont met zijn vrouw en kinderen ook in Redland Bay en geeft een tuinfeest met veel vrienden. Erg gezellig en de biertjes gaan er goed in, zo leuk om familie waar ik het bestaan niet van wist te leren kennen. Na wat uren drinken en kletsen gaan we richting Yvonne haar huis.

Zondag 22 september

Vanmorgen lekker uitgeslapen bij Yvonne, wat was gedaan en de camper weer met gif bespoten tegen de vlooien, midgees of wat dan ook.

Heerlijk ff verder niets doen, Yvonne maakt een uitgebreid Engels ontbijt met bacon en eieren en dat gaat er goed in na de biertjes van de avond ervoor.

Rond een uur of 12 gaan we richting haar dochter Amanda die ook jarig is (toevallig allemaal in september) om mijn en haar verjaardag te vieren.

Wat een leuke en lieve mensen en krijg ook nog een kaart, een ketting als cadeautje en een taart met kaarsjes voor mijn 40e verjaardag en heel veel eten.

Wat een welkom en gastvrijheid, niet normaal zeg!

We leren ook de vrienden van Amanda kennen en ze hebben allemaal hun mondje wel, na veel biertjes en gezelligheid besluiten we rond 21:00 uur naar huis te gaan.

Wat een geweldig leuke dag en heb familie erbij, te gek gewoon.

Maandag 23 september

Met Yvonne, Kristen, de kinderen, Dennis en ikke rijden we naar de ferry om de boot naar Stradbroke Island te nemen. Dit eiland ligt er letterlijk tegenover Yvonne haar huis en het schijnt een heel mooi eiland te zijn, dus we zijn benieuwd.

Als we aankomen op net eiland nemen we gelijk de bus richting de George Walk.

De walking trail leid je langs de prachtige baaien met azuurblauwe zee en is echt ontzettend mooi om hier te lopen, ook zien we Kangaroos, vogels, schildpadden etc.

Na de prachtige baai wandeling gaan we met de bus een halte verder richting een heel mooi strand waar we gaan zonnen, en daarna een lunch bij een soort van vis restaurant met uitzicht op het strand. S’middags gaan we met een taxi naar een baai waar dolfijnen zitten normaal en koala’s in de bomen maar helaas zien wij helemaal geen dieren. Tegen een uur of 17:00 uur nemen we de ferry richting Redland Bay en gaan we gelijk richting Yvonne’s huis om een douche te nemen gezellig nog wat te eten en ons alvast voorbereiden op het vertrek van dinsdag. Helaas vliegt de tijd en moeten we bijna weer afscheid nemen van Yvonne die ik inmiddels al in mijn hart gesloten heb. Wat een lieve warme gezellige vrouw en dat ik door haar vader die mijn moeder toen ze klein was een pop gaf die Yvonne heette waar ik naar ben vernoemd maakt het allemaal nog veel meer bijzonder.